Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Best Western?

FF#1

Medlem
Tänkte att jag startar en tråd för uppgraderingar och välkomstgåvor på Best Western

Checkade nyss in på BW Plaza i Eskilstuna, bokade billigaste möjliga rum, och fick nått åt det hållet... men helt ok ändå.

Däremot så var det frukt, choklad och mineralvatten på rummet och jag fick min Rewards check direkt utan att tjata om den. Är BW Diamond.
 
Last edited:

Flood

Medlem
Jag fått frukt och mineralvatten på Berlin Mitte och en rejäl godispåse på Dulles Airport. Men då hade jag bara Gold Elite, så det kan kanske vara lokala initiativ från hotellen, för på den nivån "borde" jag inte få något. Klev precis över till Platinum, men den nivån har jag inte hunnit bo något på ännu.
 

jumbooze

Medlem
BEST WESTERN PREMIER Opera Diamond

Fick första natten ingen upgrade, ingenting, när jag frågade så möttes jag av tom blick, vad? Uppgradering? Sorry...
Natt två fick jag uppgradering för kassaskåpet var "kasst" och då blev det ett bättre rum när jag bytte.
 

jumbooze

Medlem
Best Western Premier Amaranth Suvarnabhumi Airport

Upgrade när jag frågade, till exec rum med lounge (medioker) fri minibar :D Lite öl och snacks.
 

Lukas2

Medlem
Best Western Kennedy Airport
Fick en välkomst påse/goodiebag, för man var reward medlem.
Var lite allt möjligt i. Vattenflaska, tandborde och tandkräm, någon lotion, äpple, snarkplåster (!), Någon blåbärsmuffin ( som var så fylld med E-ämen etc. så man blev lite rädd för den) Halstabletter. Sen så fick jag en påse när jag checkade in och sen en påse som låg på rummet oxå, de verkade ingen direkt koll.. ;)
Så det var ju gulligt av dem, trodde inte man skulle få något där, eftersom det var ju inget fin hotell direkt.
Jag är Gold elite
 

Nyla

Ny medlem
Varje resa, skulle jag välja bekväma hotell jag har bott flera gånger i Varberg, fortfarande relativt nöjd, lugn och bekväm miljö, maten smakar mycket bra!:)
 

ulagun

Medlem
BW Kung Karl vid Stureplan alltid uppgradering om de har tillgängliga rum. Likaså vatten, liten flaska vin samt frukt/godis på rummet.
Fungerar 100%igt. Stort plus för trevliga tjejerna i receptionen.

Motsatsen är BW Karl Johan i Oslo. Bor där ganska ofta p.g.a perfekta läget. Halvsunkigt, ibland när jag fått något av de minimalistiska rummen får man tigga sig till ett något bättre.
 
Blivit uppgraderad flertalet ggr på Best Western Arken i Göteborg. Oftast till vanligt dubbelrum, men senast till en svit med dubbelsäng och separat vardagsrum. Har även blivit uppgraderad på Best Western Bentleys på Drottninggatan i Stockholm, och på Savoy i Karlstad (som numera har bytt kedja till Sweden Hotels).
På nämnda Best Western Plaza i Eskilstuna fick jag bara mina restaurangcheckar, men de verkade däremot inte särskilt intresserade av att ge mig några andra förmåner.

Är Diamond, men har fått de flesta uppgraderingarna som Platinum.
 
Last edited:
Toppen