Senaste nytt

Biljett Till Bangkok i februari eller april

Mr.T

Medlem
Hej,

Jag vill tacka för all hjälp jag har fått här, det har verkligen underlättat mitt resande.

Nu behöver jag er expertis igen.

Varifrån vill du börja din resa? Stockholm, Alternativt Oslo, Köpehamn
Var är din destination? Bangkok
När vill/behöver du resa ut? Påsk eller Sportlovet, 21/22 - 1/2 i Februari eller 11/12 - 19/20 i April.
När vill/behöver du komma hem?
Hur länge vill du vara borta?
Hur många personer som skall resa? 3 Vuxna 1 Barn, 15 år
I vilken kabinklass? Business
Med vilka flygbolag vill du flyga med? Helst *A
Vad är din budget? Cirka 15-17 Per Person, men helst så lite som möjligt
Vad är det viktigaste för dig? Kortare restid, Biljettpris
Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej
 
Last edited:

Senator

Moderator
har du kollat alla andra deals som t.ex. Swiss och Austrian? Du kan komma få problem att hitta 4 platser till samma pris, men om det finns t.ex. 3 platser med Turkish i "J" och en i "K" som är 3 000kr dyrare är det väl fortfarande en bra deal. Titta först på vilka deals som finns och köp gärna ExpertFlyer för $10 i månaden så kan du kolla exakt tillgänglighet själv. ROI per år 1000x i besparingar på flygbiljetter :)
 

Totopez

Medlem
Om du kan rucka lite på datumen och t ex flyga ut 23 februari och hem 4 mars (det blir två lovdagar från skolan efter lovet) så kan du hitta fyra biljetter med Turkish för totalt 49500. 14-22 april får du för fantastiska 41500 (bara en extra lovdag). Räknat på två vuxna och två barn.
 

Palazzi

Medlem
Upplever inte TK's flygtider som särskilt gynnsamma om du bara ska vara borta en vecka. De billiga priser jag ser innebär att avresa 11:e april blir landning 12:e och avresa 21:a gör att du landar 22:a. Dels drar du över på tiden du angav (kommer hem försent) och dels får du inte många dagar på plats.

Jag hade valt en något dyrare biljett med OW i Jan-Feb när du har mer tid....

T.e.x denna med Finnair låter som en bra deal
Skärmavbild 2013-08-29 kl. 15.41.49.png

Denna med BA känns också prisvärd
Skärmavbild 2013-08-29 kl. 15.42.18.png
 
Toppen