Senaste nytt

Bra trevlig restaurang i London

wiggen1973

Medlem
Jag och min sambo ska vara ett par dagar i London i september. Vi har varit där ett antal gånger förr och det brukar bli samma restaurang/er man besöker, men nu skulle det ju vara kul att prova nåt nytt...

Det behöver ju inte vara något överdådigt med 3 Michelin-stjärnor, men lite speciellt och trevligt!

Någon som har några bra förslag?
 
Min nya favorit är Dinner by Heston. Bra mat till ett väldigt bra pris.

Ett annat tips är Barafina, bästa tapas-stället jag varit på. Enda problemet är att det är först till kvarn som gäller. Kommer man sent riskerar man att av bara farten dricka en flaska champagne i den synnerligen trevliga kön...
 

drW

Medlem
Det finns ju myriader med restauranger att välja bland. Vad man gillar varierar dessutom en hel del men jag och min fru var i London i början av augusti och åt bland annat på The Northall på Corinthia Hotel vilket till alla delar var en trevlig upplevelse med bra och professionell service. Bra sommelier dessutom. Lugnt när vi var där och lätt att prata. Opera Tavern nära Covent Garden var också utmärkt med lite rustikare stil och goda engelska tapas i baren.
Ha det bra i London!
 

rsimon

Medlem
Jag och min sambo ska vara ett par dagar i London i september. Vi har varit där ett antal gånger förr och det brukar bli samma restaurang/er man besöker, men nu skulle det ju vara kul att prova nåt nytt...

Det behöver ju inte vara något överdådigt med 3 Michelin-stjärnor, men lite speciellt och trevligt!

Någon som har några bra förslag?


St Moritz passar väl in på ditt önskemål om speciellt och trevligt. Schweizisk, alpmässig och god mat mitt i Soho. Käkade en fantastisk schnitzel Cordon Bleu där bl.a. Utmärkelse från Schweiz president samt certifikat från ostfrämjandet Confrérie du Gruyère pryder väggarna.

Pytteliten lokal, boka bord om du inte vill chansa.
 

ACervin

Medlem
Dinner by Heston är en av mina favoriter och i källaren ligger Bar Boloud som är enklare och billigare men med prisvärd mat i Fransk-Amerikansk cafestil.
 
Som så många andra redan nämnt: Hakkasan. Asia de Cuba på St Martin's Hotel är oxå trevlig på sitt sätt. Likaså The Gilbert Scott på St Pancras Renaissance Hotel. Aqua med sin takterrass å trevliga barer går oxå hem. MeatLiqour som nämdes ovan är mkt mer rockstil än många av de andra som nämnt. Modern Pantry, Smiths of Smithfield och St John's är riktigt trevliga i Farringdon. Drar du dig ner till Borough Market så kan jag rekommendera Fish! och där finns (förvisso kedja) Black & Bull. Och skall vi nämna några kedjerestauranger så tycker jag faktiskt Ping Pong (Dim Sum) kan nämnas, mkt gott å prisvärt. Inamo med sin interaktiva beställning är en upplevelse i sig oxå om man gillar japanskt. Tsunami i Clapham har oxå trevlig japansk mat. River Café... Ja, min gamla hemstad bjuder på många trevliga ställen...
 
Toppen