Senaste nytt

Flygbusslinjen till/från Sundsvall Timrå Airport nedlagd

Palazzi

Medlem
Flygbusslinjen till/från Sundsvalls flygplats är sedan den 19:e Juni nedlagt. Passagerare hänvisas istället till att använda lokalbusslinje med hållplats 1km från flygplatsen, alternativt beställa en taxi.

Lokalbussen som tar dig till Sundsvalls centrum tar 40min, utan att räkna in den 1km långa vandringen till hållplatsen.

Någon som kan fylla på med information gällande vilket som numer är det smidigaste transportsättet in till Sundsvall. Hur lång tid tar taxin? Möjligen finns även ett estimerat pris (?)
 

Palazzi

Medlem
Flygtaxi kan nog ge lite ledning. 379 SEK för delad taxi, 599 SEK för egen taxi. Till Sundsvall C som väl får anses ligga hyfsat centralt.

FLYGTAXI / TAXI till TÅGET - Platser & priser

Tack för svaret!
Brukar aldrig flyga till Sundsvall, utan har tagit tåg/bil förut. Visste inte att flygplatsen låg så långt (nja 22km) från centrum... Känns omotiverat med flygbiljett (SAS Plus) + 379-599kr för taxi när tågtiden inte är skrämmande.

Får fundera på det...
 

ulagun

Medlem
Rest till SDL under flera års tid nu och detta med flygbuss och SDL är ett dåligt skämt.
Vissa perioder går den och ställs därefter in på obestämd tid. Börjar på nytt med ny operatör och ändrade hållplatser, samt inte till samtliga ank/avgångar. Så håller det på år efter år.
Rent ut bedrövligt för såpass stor flygplats som SDL.

Beträffande taxi så förbeställ för att vara säker.
Speciellt om du har incheckat baggage som råkar komma sist på bandet.
Ankomsthallen töms fort som vid en utrymmning och taxibilarna först. Gäller främst vid sista sena SK ankomsten.

Detsamma gäller serveringen. Deras öppettider har jag aldrig förstått mig på.

F.ö är det en trevlig flygplats vackert belägen.
Clarion Hotellet Grand kan rekomenderas. Trevlig personal, fri kvällsmat och hyfsade rum.
 

Palazzi

Medlem
Rest till SDL under flera års tid nu och detta med flygbuss och SDL är ett dåligt skämt.
Vissa perioder går den och ställs därefter in på obestämd tid. Börjar på nytt med ny operatör och ändrade hållplatser, samt inte till samtliga ank/avgångar. Så håller det på år efter år.
Rent ut bedrövligt för såpass stor flygplats som SDL.

Beträffande taxi så förbeställ för att vara säker.
Speciellt om du har incheckat baggage som råkar komma sist på bandet.
Ankomsthallen töms fort som vid en utrymmning och taxibilarna först. Gäller främst vid sista sena SK ankomsten.

Detsamma gäller serveringen. Deras öppettider har jag aldrig förstått mig på.

F.ö är det en trevlig flygplats vackert belägen.
Clarion Hotellet Grand kan rekomenderas. Trevlig personal, fri kvällsmat och hyfsade rum.

Tack för bra svar! :) Funderar på att helt skippa detta....

Flygningen är en del av en planerad bonusresa (ännu ej bokad) och tänkte av intresse titta hur nya SAS Plus-konceptet upplevs inom Sverige (där det inte finns konkurrerande bolag). Därtill finns möjligheten att se en ny flygplats.

Det hela verkar dock lite omständigt och dyrt för vad man kan tänkas på uppleva.

Möjligen blir det så att jag stannar på ARN som vanligt, eller kanske byter jag ut Sundsvall mot Östersund på flygningen. Fördelen med Sundsvall var dock att jag kunde ta SJ3000 utan byte tillbaka till Stockholm..
 

Lonelyflyer

Medlem
Byt till Östersund så kan du ändå testa sj 3000 mot Sthlm samt att vi får anledning ta en bc-träff här!
Iofs har sas fått konkurrens från Malmö aviation nu från september men ändå
 
Last edited:

Palazzi

Medlem
Byt till Östersund så kan du ändå testa sj 3000 mot Sthlm samt att vi får anledning ta en bc-träff här!
Iofs har vi sas fått konkurrens från Malmö aviation nu från september men ändå

Jag sökte Östersund på SJ nu, men hittar inte SJ3000 längre.... Gör jag fel eller har de plockat bort den från sträckan? Byten alternativt nattåg hittar jag:confused:
 

Nemo

Medlem
Jag sökte Östersund på SJ nu, men hittar inte SJ3000 längre.... Gör jag fel eller har de plockat bort den från sträckan? Byten alternativt nattåg hittar jag:confused:
Mån-fre från Östersund C kl 05:47 Snabbtåg/X3000 till Stockholm C. Avgång Lör kl 07:43. Sön kl 07:50.
Vet inte hur vintertidtabellen ser ut, brukar vara fler förbindelser då.
Tågen har gått oftare direkt förr, kan därför vara en god idé med att Malmö Aviation börjat flyga på OSD.
 

Palazzi

Medlem
Mån-fre från Östersund C kl 05:47 Snabbtåg/X3000 till Stockholm C. Avgång Lör kl 07:43. Sön kl 07:50.
Vet inte hur vintertidtabellen ser ut, brukar vara fler förbindelser då.
Tågen har gått oftare direkt förr, kan därför vara en god idé med att Malmö Aviation börjat flyga på OSD.

Tack för hjälpen! Testade faktiskt precis Lör-Sön...

Med de tiderna får det bli en natt i OSD, vilket iofs är bra om vi ska köra en BC-träff där :)
 
Toppen