Bryant
Medlem
Jag flög som sagt min första FIRST flight den 21 augusti mellan ARN-ORD. Jag hade från början en C-klassbiljett med SK och UA via Bryssel men hade målet inställt på att sno en FIRST stol med LH mellan Frankfurt och Chicago.
12 dagar innan avresa hittade jag en plats på eftermiddagsflighten från FRA, LH432. I 12 dagar var jag otroligt spänd och nyfiken på hur denna flight skulle vara. Vilken bil hämtar mig om vi inte får gate på FRA? Får jag den nya inredningen? Kommer jag att överleva allt guld de kommer att kasta på mig? osv.
Vi hade turen att inte få gate vid landning från ARN. Jag tittade ut för att se om jag kunde se någon limo som väntade på mig. Kunde dock inte hitta någon. När jag kom ner för trappen stod det en tjej med en skylt där det stod Lufthansa limousine på. Jag gick fram till henne och det visade sig att det var bara mig hon väntade så hon visade vägen mot den Mercedes Benz minibuss som skulle ta mig till terminalen. Mercedes minibuss kul verkligen kul.. Men det var ju en egen transport.
Jag tittade in i FCL men var bara där i tre minuter innan jag satte fart mot FCT. Det här var det trevligaste på hela resan! Under mina 5h hann jag ta ett bad, äta alldeles för mycket, dricka champagne, rom, div annat och jag hann röka 2 cigarrer. Man var verkligen uppassad hela tiden och vilken service personalen ger! Beställde en Cayenne som skulle ta mig till flyget. 15 min innan ordinarie avgångstid blev jag hämtat av min assistent och jag kördes till flyget.
Väl ombord var jag återigen väldigt förväntansfull. När jag kom upp på övervåningen så var bemötandet "jaha här kommer en till.." Personalen bestod av en äldre dam och hennes praktikant, det var bra service men inget extra.
Hursomhelst så var det en trevlig flygning men jag kanske hade alltför stora förväntningar på allt. Mina höga förväntningar av flygningen blev istället en känsla av besvikelse. Stolen var otroligt skön och att ha en egen säng var en häftig känsla men det var lite för hård för min smak. Maten var riktigt bra och jag var duktigt mätt efter all servering. Jag gillar även att det var fri tillgång till kaviaren och vodkan (även om Smirnoff inte hör till favoriten).
Jag gick ett varv för att sträcka på benen innan det var läggdags och kom ner i en knökfull businesskabin. Det var folk och saker över allt och jag bestämde mig där och då att aldrig flyga LH C. En steward kom fram till mig och blängde och tyckte det var dags för mig att gå tillbaka till ekonomikabinen och ville mer än gärna följa mig så jag verkligen hittade dit. Jag förklarade att jag satt på övervåningen och då fnös han ett jasså det gör du och gick vidare.
Jag är väldigt nöjd med att denna enkelbiljett kostade 66 000EB poäng!
Jag låter säkert gnällig men jag tror att jag hade alldeles för stora förväntningar inför denna upplevelse. Allting var bra men jag saknade det där lilla extra som man inte får i C eller ekonomi (ombord) som faktiskt SAS är bra på. FCT var underbart! Där vill jag alltid starta mina resor.
Hemresan skedde med Air France i C och där var personalen verkligen trevliga och närvarande. Maten var utsökt och stolen var otroligt skön.
Jag kan inte riktigt säga vilket bolag som var bäst av LH eller AF, hårdvarumässigt vann LH men service mässigt vann AF. På marken är FCT oslagbart. Skypriority däremot är ju hur bra som helst. Tänk vad enkelt det skulle vara för *A att kopiera konceptet....
Min slutsats är egentligen att det aldrig skulle vara värt att betala för en F biljett. Jag kan inte se att det skulle vara värt 30.000SEK extra för att få det där relativt lilla extra.
12 dagar innan avresa hittade jag en plats på eftermiddagsflighten från FRA, LH432. I 12 dagar var jag otroligt spänd och nyfiken på hur denna flight skulle vara. Vilken bil hämtar mig om vi inte får gate på FRA? Får jag den nya inredningen? Kommer jag att överleva allt guld de kommer att kasta på mig? osv.
Vi hade turen att inte få gate vid landning från ARN. Jag tittade ut för att se om jag kunde se någon limo som väntade på mig. Kunde dock inte hitta någon. När jag kom ner för trappen stod det en tjej med en skylt där det stod Lufthansa limousine på. Jag gick fram till henne och det visade sig att det var bara mig hon väntade så hon visade vägen mot den Mercedes Benz minibuss som skulle ta mig till terminalen. Mercedes minibuss kul verkligen kul.. Men det var ju en egen transport.
Jag tittade in i FCL men var bara där i tre minuter innan jag satte fart mot FCT. Det här var det trevligaste på hela resan! Under mina 5h hann jag ta ett bad, äta alldeles för mycket, dricka champagne, rom, div annat och jag hann röka 2 cigarrer. Man var verkligen uppassad hela tiden och vilken service personalen ger! Beställde en Cayenne som skulle ta mig till flyget. 15 min innan ordinarie avgångstid blev jag hämtat av min assistent och jag kördes till flyget.
Väl ombord var jag återigen väldigt förväntansfull. När jag kom upp på övervåningen så var bemötandet "jaha här kommer en till.." Personalen bestod av en äldre dam och hennes praktikant, det var bra service men inget extra.
Hursomhelst så var det en trevlig flygning men jag kanske hade alltför stora förväntningar på allt. Mina höga förväntningar av flygningen blev istället en känsla av besvikelse. Stolen var otroligt skön och att ha en egen säng var en häftig känsla men det var lite för hård för min smak. Maten var riktigt bra och jag var duktigt mätt efter all servering. Jag gillar även att det var fri tillgång till kaviaren och vodkan (även om Smirnoff inte hör till favoriten).
Jag gick ett varv för att sträcka på benen innan det var läggdags och kom ner i en knökfull businesskabin. Det var folk och saker över allt och jag bestämde mig där och då att aldrig flyga LH C. En steward kom fram till mig och blängde och tyckte det var dags för mig att gå tillbaka till ekonomikabinen och ville mer än gärna följa mig så jag verkligen hittade dit. Jag förklarade att jag satt på övervåningen och då fnös han ett jasså det gör du och gick vidare.
Jag är väldigt nöjd med att denna enkelbiljett kostade 66 000EB poäng!
Jag låter säkert gnällig men jag tror att jag hade alldeles för stora förväntningar inför denna upplevelse. Allting var bra men jag saknade det där lilla extra som man inte får i C eller ekonomi (ombord) som faktiskt SAS är bra på. FCT var underbart! Där vill jag alltid starta mina resor.
Hemresan skedde med Air France i C och där var personalen verkligen trevliga och närvarande. Maten var utsökt och stolen var otroligt skön.
Jag kan inte riktigt säga vilket bolag som var bäst av LH eller AF, hårdvarumässigt vann LH men service mässigt vann AF. På marken är FCT oslagbart. Skypriority däremot är ju hur bra som helst. Tänk vad enkelt det skulle vara för *A att kopiera konceptet....
Min slutsats är egentligen att det aldrig skulle vara värt att betala för en F biljett. Jag kan inte se att det skulle vara värt 30.000SEK extra för att få det där relativt lilla extra.