Senaste nytt

Air Berlin har 30 000 obesvarade klagomål

Traveller

Medlem
Det här är ju helt fantastiskt! Hur kan ett bolag ha hela 30.000 obesvarade klagomål. Det är ju samma sak som att fullkomligt strunta i sina kunder, respektlös. När man läser den artikeln om alla klagomål, allt förlorat baggage osv blir man ju mörkrädd. Det verkar som Air Berlin är ett bolag man skall undvika. Själv har jag bara hyrt en av deras 737:eek:r för några år sedan vilket fungerade hyggligt bra förutom 2 timmars försening.

Flygbolaget har 30 000 obesvarade klagomål | Resor | SvD
 

Kricka

Medlem
Känns som om det inte är värt besväret att skriva till AB angående min väska
som skadades för någon vecka sedan..
 

johansch

Medlem
Skriv nu och begär kompensation för fördröjningen när de kommer ikapp? Jag tror AB har högre ambitioner än Ryan Air.
 

Hall

Medlem
Har själv mycket dålig erfarenheter av det bolaget.. ofta sena och mycket bagagestrul de få gånger jag checkat in något med dem.
 

David

Medlem
Deras "goldservice"-email funkar bra. Svar på bara några timmar i diverse frågor som status match, saknade poäng etc.

Bagageförseningen jag råkade ut för tyckte jag dock inte de skötte så bra, men har å andra sidan inte så många andra att jämföra med - Menzies Landvetter hanterade inte leveransen av bagaget jag tappade i en kort transfer på CPH speciellt mycket snabbare.
 

AABack2ARN

Medlem
Och ett av alla dessa utestående klagomål är mitt. De enda svar jag fått är ett automatgenererat svar efter 5 dagar att pga stora volymer kommer det att ta lite tid innan jag får svar.

Nu har det snart gått två månader...
 
Jag kan tänka mig att AB är inte det enda bolaget inom OW att agera så: har haft min andra värsta upplevelse med S7 Airlines nyligen. Det finns ingenstans att klaga på i deras huvudhubb. Och maten? Lyckligtvis var det bara ett av barnen som hade smakat på maten, han lider fortfarande av det. :(
 
Toppen