Senaste nytt

Ta med gäst eller inte i SAS Scandinavian Lounge

Dr_Bkk

Medlem
Hej
Siiter o snurrar lite på SAS sida om access till Business o SL Lounger
Enligt deras sida så står det såhär
Tillgång till Lounge
(klippt) Ta med en gäst eller din närmaste familj
I SAS eller Star Alliance lounger får du som EuroBonus Guld-medlem ta med dig en (1) gäst eller din närmaste familj när ni reser med SAS, Wideroe eller andra medlemmar i Star Alliance.
Detta stämmer inte helt med verkligheten.
Dom skriver inget om att du som *G i *A vilket bolag som helst OCKSÅ får ta med en gäst.
Jag har gästat många på mitt TG*G kort i SL lounger och även i Royal Silk utan problem.
Så dom får nog revidera detta lite i sin text.

Klippt från Star Alliance sida
Airport Lounge Access 1
When you travel with any Star Alliance member airline, you and a guest can escape the crowds and relax in over 1,000 airport lounges worldwide, regardless of your class of travel.
 
Last edited:

Chrille

Medlem
SAS beskriver vad som gäller om du är med i Eurobonus. Varför ska dom på sin sida förklara vad som gäller om du är med i andra bolags program?
 

Dr_Bkk

Medlem
Deras hemsida är väl inte ägnad åt endast EBG medlemmar vad jag förstår.
Det är en allmän information vad som gäller deras lounger.
Men ok dom håller väl sina under armarna.
 

emiland

Medlem
Så tolkningen bör vara
EBG en gäst eller närmsta familjen (fru och barn antar jag)
* G en gäst (och låt ungarna härja fritt i terminalen)?
Hur flexibla är de på att ta med barnen som A3G? Någon som vet?
 

Nemo

Medlem
Deras hemsida är väl inte ägnad åt endast EBG medlemmar vad jag förstår.
Det är en allmän information vad som gäller deras lounger.
Men ok dom håller väl sina under armarna.
Olika flygbolag har olika mycket info, kan omöjligt ha allt. Det är en konst att ha tillräckligt mycket men ändå lätt överskådligt. Exempelvis Icelandair har gjort en tabell för KEF. Access rules for Saga Lounge

Så tolkningen bör vara
EBG en gäst eller närmsta familjen (fru och barn antar jag)
* G en gäst (och låt ungarna härja fritt i terminalen)?
Hur flexibla är de på att ta med barnen som A3G? Någon som vet?
Bc.se börjar bli en rätt bra kunskapskälla. Söker man på "lounge barn" får man upp som de två första träffarna
http://www.businessclass.se/lounger/1144-lounge-access-med-barn.html
http://www.businessclass.se/sas-group-eurobonus/5847-tilltraede-till-lounge-medfoeljande.html
 

agehall

Medlem
Precis som jag som EBG inte får ta med mig familjen i LH SEN lounges så får inte *A Gold ta med sig familjen till SAS lounger. De flesta bolag har lite extra förmåner för "sina" guldmedlemmar. Det är en av anledningarna till att det faktiskt är bra att vara EBG om man utgår från ARN.
 
Toppen