Senaste nytt

Tips på bra spahotell i Estland?

Agö

Medlem
Ska beta av den sista baltstaten i höst och tänker mig att jag och sambo kombinerar 24 h i Tallinn med 48 h på något trevligt spa inte alltför långt från Tallinn (säg 1,5 h resfärd). Har någon något trevligt tips att komma med? Gärna med bättre mat om möjligt.
 

NotRyan

Medlem
Tallink Spa Hotell i Tallinn, ligger alldeles nära hamnen. Nära Old town, underbar SPA-avdelning. Trevlig restaurang...

Mvh
/NotRyan
 

ulagun

Medlem
Vet av egen erfarenhet att många Spa hotels i Estland är förtäkta åldringshem för svenska/finska lågprispensionärer.
Inte så värst trevligt att stångas bland rollatoterna med början redan vid frukostbuffen.
Mitt råd är att försöka kolla besöksklientelet innan du bokar.

Om du kan ta dig några mil utanför Tallinn, t.ex. taxi så är detta ett riktigt bra ställe. Prisvärt att boka businessrum i.st.f ordinarie

Laulasmaa Spa

Estniska kollegor har berättat att detta förr var kurort för sovjetiska överstar, avspärrat för övriga befolkningen. Nu helt moderniserat och tillbyggt med bl.a härlig poolavdelning.
 

Johan_G

Medlem
Intressant, jag har funderat på att överraska tanten med en sparesa i vinter när hon fyller år. Sedan jag besökte Tallinn för första gången för en 6-7 år sedan har jag alltid velat åka tillbaka dit, man kanske skulle kombinera detta. Hur som helst ska det bli intressant att följa denna tråd :)
 
Toppen