Senaste nytt

Strunta i avresan? vad händer då med hemresan?

Bonden

Medlem
Är jag den enda som råkar ut för omboknings problem när man åker på billiga biljetter?

Har bokat SAS AGH->ARN på Onsdag och ARN->AGH på Torsdag, med billigast möjliga biljetter. Naturligtvis så har blir jag tvungen att åka senare på dagen med Kullaflyg.

Att jag blir av med biljetten till Arlanda är sånt man får ta, men vad händer med returresan?
 

Jonas C

Medlem
Kan man inte ringa och få utresan avbokad? Annat fall kanske man bör satsa på att köpa två enkelbiljetter i framtiden.
 

Bonden

Medlem
Puh, ringde SAS och avbokade utresan och det gick, får tillbaka lite av skatterna.

Jag frågade också om vad som hade hänt om jag inte gjorde det, och tjejen på SAS inrikes så hade hemresan gått att använda, men hade det varit en utrikesbiljett så hade hemresan bränt inne.
 

gdaily

Medlem
Kan man inte ringa och få utresan avbokad? Annat fall kanske man bör satsa på att köpa två enkelbiljetter i framtiden.

Jag kollar alltid priserna på enkelresor, och skiljer det någon hundralapp max så bokar jag 2 * enkel, bränd sedan gammalt.

Å andra sidan var det tack vare detta som jag upptäckte hur mycket bättre BA är än SAS...
 

jumbooze

Medlem
Vilken typ av biljett har du? Är det möjligtvis en ungdomsbiljett?
Vill minnas att detta har varit uppe innan och att Ungdomsbiljetter eg. var 2 enkla.
 

Igorius

Medlem
Ifjol lyckades jag med konststycket att missa utresan men ändå använda mig av hemresan.

Skulle flyga hem till Stockholm från Bryssel fredag-söndag med SK. Missade utresan (BRU-ARN) fredag kväll pga. belgiskt snökaos (minst tre centimeter) med inställda tåg (hade checkat in online men gaten stängdes just när jag kom till BRU). Tog mig tillbaka in till stan, och bokade LX business med avgång lördag morgon (och hemresa i eco på söndag kväll). Jag var inställd på att min SK-hemresa på söndagen skulle förverkas, men kunde ändå checka in online på lördag kväll. Drog sedan ut till ARN i god tid på söndagen, och hade inga problem att boarda SK-flighten tillbaka till BRU.
 

NotRyan

Medlem
Alla biljetter som prissätts enligt one-way konceptet (dvs alla normala intra Europa) går att boka av utresan på...

Mvh
/NotRyan
 
Toppen