Senaste nytt

Vilka hotellbonusprogram är du medlem i?

Vilka hotellbonusprogram är du medlem i?

  • Accor Le Club

    Votes: 144 59,3%
  • Best Western Rewards

    Votes: 103 42,4%
  • Elite Hotels Gästprogram

    Votes: 39 16,0%
  • Global Hotel Alliance Discovery Programme

    Votes: 44 18,1%
  • Hilton HHonors

    Votes: 164 67,5%
  • Hyatt Gold Passport

    Votes: 36 14,8%
  • Intercontinental Rewards Club

    Votes: 51 21,0%
  • Leading Hotels of the World Leaders Club

    Votes: 8 3,3%
  • Marriott Rewards

    Votes: 79 32,5%
  • Melia Rewards

    Votes: 19 7,8%
  • NH Hotels NH World

    Votes: 12 4,9%
  • Nordic Choice Club

    Votes: 90 37,0%
  • Rezidor Club Carlson

    Votes: 138 56,8%
  • Scandic Friends

    Votes: 108 44,4%
  • Shangri-La Golden Circle

    Votes: 21 8,6%
  • Small Luxury Hotels of the World The Club

    Votes: 16 6,6%
  • Starwood Preferred Guest

    Votes: 79 32,5%
  • Sweden Hotels Gästklubben

    Votes: 3 1,2%
  • Swissôtel Circle

    Votes: 2 0,8%
  • Wyndham Rewards

    Votes: 7 2,9%

  • Total voters
    243
  • Poll closed .

Jacob

Medlem
Som ni säkert redan märkt kommer BusinessClass.se göra en stor satsning på hotell till hösten och därför vore det intressant att få vet vilka hotellbonusprogram ni är medlem i, inte minst för att ge oss en idé vad som är relevant och vad vi bör fokusera på.

Listan innehåller 20 vanliga hotellprogram, en blandning av skandinaviska hotellprogram, några av världens största hotellprogram samt några hotellprogram tillhörande lyxhotellkedjor. Är du medlem i något hotellprogram som inte finns med på listan får du gärna skriva detta i ett inlägg i tråden.

Och slutligen, är det någon hotellkedja du personligen ser att vi borde lägga lite extra stort fokus på (av valfri anledning, oavsett om de har ett hotellbonusprogram eller ej) får du gärna skriva detta också.
 
Det blev 6 bonusprogram. Måste medge att jag känner mig lite splittrad. Jag behöver veta mer vad de olika programmen innebär så jag ser fram emot kommande satsning.
 

rvarttinen

Medlem
Det blev några, men, de jag frekventerar mest är SPG, SLH (Small Luxury Hotels of the World) och Accor.

Den första mest när det är en affärsresa, SLH för att de har kul och annorlunda hotell på bra platser (bra lokaliserade) och Accor när det oftast är en jobbresa och inget SPG hotell finns att tillgå. Ja, ett och annat semesterboende har det blivit på Mercure och Sofitel också ...
 

Tockstew

Medlem
Hej!

Bra initiativ. Siten blir bara mer och mer komplett! Personligen skulle jag uppskatta detaljer om mer ovanliga kedjor. De vanligaste typ Hilton, Marriott etc är redan dissekerade på annat håll.
 
Det blev 6st i omröstningen.

Rent generellt använder jag mest Accor och Best Western när jag reser numera. Tyvärr får jag inte möjlighet att resa inom Sverige längre så Elite används bara för privatresor. Allt annat är bara reserv i uti fall att......
 
Toppen