Senaste nytt

Hilton eller Sofitel i Berlin?

drW

Medlem
Här kommer dagens i-landsproblem.
Ska bo en natt på hotell i Berlin och valet står nu mellan ffa Sofitel eller Hilton. Priserna är i stort sett identiska så jag undrar om det finns någon med erfarenhet som har starka åsikter i frågan eller är det hugget som stucket?
Pullman och Waldorf Astoria finns också med som bubblare:)

Kan tillägga att jag har Hilton guld och Accor Platinum.
 

sembl

Medlem
Hilton Mitte utan tvekan skulle jag säga. Deras lounge och pool är fantastisk och det är gångavstånd till allt. gratis frukost och Wifi som gold.

Scandic är inte dåligt, men rummen är ganska små och mattorna som de har dammar som bara den. Bra parkeringsmöjligheter på båda ställena och enkelt att ta bussen från TXL.
 
Last edited:

Luft

Medlem
Jag blev riktigt imponerad av Pullman när jag bodde där. Fantastisk frukost och trevligt spa, det finns dock ingen lounge. Om detta alternativ är billigare än de andra är det ett bra alternativ. Av de andra tre har jag bara bott på Hilton, och visst det är ett bra hotell men jag skulle tro att WA är betydligt mer imponerande.
 

Ninjamasse

Medlem
Waldorf Astoria är väl nästan helt nytt och var riktigt schysst och höll hög standard när jag var där i mars. Det hade varit mitt val.
 
Toppen