Senaste nytt

Timeshare i Starwood

Hej.

Tänkte kolla om det är någon mer än jag som äger en timeshare i Starwood ?
Är medlem på ett annat forum för just timeshare i USA och det är inte många utanför USA som är med där och skriver iallafall.
Eller någon som har Hilton eller någon av de andra?

Kunde tänka att det kan vara bra att dela sina tankar m.m.

Någon som gjort några byten med RCI // II eller liknande?

Mvh
Johan
 

flybob

Medlem
Äger ingen men blir nyfiken på din. Vart har du din timeshare? Hur mycket betalar du? Vad motiverade investeringen?
 
Jag äger 2st Timeshare andelar hos Starwood, Eller SVO Starwood Vacation Ownership som de kallar det.
Ska jag va helt ärlig så var det ett spontanköp, låter dumt att lägga så mycket pengar bara sådär men det var under en period då jag reste väldigt mycket och hade fått en hel del pengar över så jag tänkte "Varför inte".

Jag betalade ca. 50.000usd för detta, då har jag lite all möjliga grejer som SPG Guld, fick dryga 100k SPG poäng (värt ca. 2000usd) och sen då 162.000 StarOptions per år som det kallas. Det är detta då som kan användas för att få veckor på olika resorts runtom i USA och Mexiko. Tror de har 16st resorts, allt från Hawaii till Florida.
Sen kan man enkelt byta in veckorna hos Interval International eller RCI där man då kan få veckor vart som i hela världen men jag har inte ägt detta så länge så jag håller fortfarande på att beta av resortsen.
SJÄLVKLART är det alldeles för mycket pengar att lägga, man kan köpa dessa begagnade på ebay för en spottstyver. Men då får man inte vissa saker, som t.ex. möjligheterna att boka Starwoods egna resorts utan man måste byta till sig genom II/RCI.
Jag betalar ca. 14.000kr/året i avgifter.
Nu låter det säkert som en väldans massa pengar och det är det så man ska inte skaffa sig detta om man inte har det helt OK ställt.
MEN det som jag ser som det bästa med detta är att man kan bjuda med folk. T.ex. för 14.000kr nu då fick jag 2 veckor i Colorado med frugan, brorsan och hans tjej i 2veckor på en resort som kostade 22.000kr/vecka, alltså 44.000kr totalt.
I januari drar jag till Mexiko med frugan och bjuder med svärföräldrarna. De är ju överlyckliga över detta såklart.
Lägenheten man har är 2st stora sovrum, stort vardagsrum och fint kök.
Man kan bo 6st där om man vill bo i bäddsoffan så teoretiskt sätt kan man bjuda med mer folk.

Jag vet inte riktigt vad jag ska fortsätta skriva, du får gärna fråga på så ska jag försöka svara men när jag börjar babbla om detta så blir det lätt lite osammanhängande, ber om ursäkt för det.

Många tycker säkert att detta är en jättedålig idé, timeshare klingar ju inte direkt bra i svenska öron men jag är helnöjd! Fine, en fet engångssumma men man får ändå en hel del för det. Och sen är det inte färdigt där, jag är 3* hos Starwood, målet är självklart att bli 5* men då snackar vi stora investeringar men gillar man att resa så gör man!
 

rob74

Medlem
Helt OT, men ditt nick var ju bara helt underbart... :) Och jag menar inget nedsättande med det...
Välkommen till BC.se, "JagHar..." osv! :)
 

hg1980

Medlem
Tänkte hijacka denna tråden nu när Marriott köpt Starwood. Någon som har erfarenhet av Marriott Vacation Club? Gissar att de mergear dessa två Timeshare-koncept framöver?
 
Toppen