Senaste nytt

Hur mycket mat & dryck ingår i SAS Plus egentligen

perhall

Medlem
Om vi pratar Skandinavien el Frankfurt eller så och fr a längre sträckor...:
Finns någon begränsning är det all you can eat...?
Det spelar ju en del praktisk roll om man åker OSL-BCN om man får 1 sallad, 1 cola och 1 bubbel eller om man kan få en pasta, en sallad, 3 cola, 2 GT, 3 påsar chips och 2 bubbel.
Per
 
Martin och Jacob plockade väl på sig allt i vagnen till Oslo för ett tag sedan? Med andra ord, ingen direkt begränsning.

Misstänker dock att en sådan säkert införs om alla börjar göra likadant. :)
 

Wendestam

Medlem
På Europa är det ingen begränsning (än i alla fall). Wrap+sallad samt rikligt med dryck fick jag senast på LHR-ARN. Dock blev jag överraskad när jag skulle hem till ARN från GOT i SAS Plus och ville ha en fredagsöl till mackan. Den fick jag betala för då "alkoholhaltiga drycker inte ingår inrikes" som flygvärdinnan lite skamset sa... Nåja, inte hela värden men jag har inte sett att det står någonstans.
 

twiggs

Medlem
Säkert mot alla etikettregler som finns men jag och min fru kommenterade högt i kabinen när vi såg en (säkert uppgraderad) barnfamilj beställa JÄTTEmycket och sen stoppa båda muffins, mackor och gud-vet-vad i väskan.

Så ja: all you can eat/take away. Men tanken är väl att människor ska ha lite vett i skallen innan beställning.
 

rob74

Medlem
Det där med öl/vin inrikes hade man ju räknat ut långt i förväg.
Det är ju Sverige vi pratar om... :rolleyes:
Man kanske skulle betrakta varje flygplan i luften som ett slutet sällskap. Då borde det väl kunna gå att servera det kostnadsfritt? ;)
 

andreas

Medlem
Det där med öl/vin inrikes hade man ju räknat ut långt i förväg.
Det är ju Sverige vi pratar om... :rolleyes:
Man kanske skulle betrakta varje flygplan i luften som ett slutet sällskap. Då borde det väl kunna gå att servera det kostnadsfritt? ;)

Visst kunde man få sig ett glas vin eller en starköl inrikes på fredagar förr med Skyways? Vill minnas att det var något koncept JZ körde som "after-work". Så helt omöjligt borde det inte vara.
 

perhall

Medlem
Det är väl fortfarande hur lätt som helst att beställa en rött vin och en bubbel och ta med sig det ena i väskan.

Ang. barnfamiljen så är det ju både störigt att beställa och lägga i väskan, liksom att kommentera det. Vem av oss här har inte stoppat med sig något gott någon gång... jag antar att de inte beställde in 24 muffins för att sen annonsera ut på blocket alt. ha barnkalas.
Per
 
Toppen