Senaste nytt

Expedia rankar de bästa hotellen för år 2013

maba

Medlem
Expedia har kommit ut med sin årliga lista för 2013 års bästa hotell. Undersökningen baseras på över 500 000 resenärers recensioner samt 100 s.k experter.

Expedia - Insiders' Select: Our List of the Best Hotels in the World

I rullisten till vänster kan man själv leta på olika världsdelar och länder.

Topprankat hotell i Europa blev Marrol`s Boutique Hotel i Bratislava, Slovakien som förra året rankades som bäst i världen men i år glidit ner till tredje plats. Själv brukar jag vistas lite grann i Bratislava men då bo på Radisson Blu, är det någon som har erfarenhet av detta Marrol`s Boutique Hotel?

Ganska intressant att se att inget Svenskt hotell finns med på denna ranking.
 

mattssok

Medlem
Är det jag som missat något eller är det inte rätt anmärkningsvärt att Mexico har fem hotell på top tio? Hur kan det komma sig, är Mexico helt enkelt så bra när det gäller hotell är det något mer än speciellt med just de hotellen?
 

johhenrik

Medlem
Min teori: Det baseras på Expedias kunder. De flesta är amerikaner och amerikaner åker mest till Mexiko, så underlaget av hotell som röstas på blir ganska så skevt.

Som sagt, bara en teori, jag har inga bevis för några av mina påståenden ovan. :)
 

FF#1

Medlem
Min teori: Det baseras på Expedias kunder. De flesta är amerikaner och amerikaner åker mest till Mexiko, så underlaget av hotell som röstas på blir ganska så skevt.

Som sagt, bara en teori, jag har inga bevis för några av mina påståenden ovan. :)

Var inne på nått liknande resonemant, det verkar ju vara helt skevt att 5 av 10 i topp ska ligga i Mexico?

Gissningsvis är det många amerikaner som åker på semester dit och kommer hem med fina minnen från resan.
 
Toppen