Senaste nytt

Ombokningsavgift två gånger när SAS gör fel: sämsta kundbehandlingen nånsin!

perhall

Medlem
Bästa forummedlemmar,
ringde just SAS EBG kundservice för att boka om en ARN-CPH Go till annan tid och Plus. Fick förslag på pris 991,- (varav 500,-. omb.avg.) och accepterade det. När bekräftelsen kommer är det inte en Plus- utan en Go-biljett. Till saken hör att de sa i SAS kundtjänst "vad bra, en Plus kan du boka om igen om det behövs". Ringer in för att ändra så att det blir rätt och måste betala omb.avg. igen. Finns ingen annan väg ut och de vägrar att bjuda på ena omb.avg. Ingen chef att prata med. Jag säger att de har gjort fel men de svarar bara att de inte kan göra något annat. Då föreslår jag att reversera ombokningen och få tillbaka mina 991,- sedan avboka Go-biljetten så att jag kunde köpa en ny för 1669,-. Går inte heller.

Samtalet varar 41 min 1 sek.

Det här går ju emot såväl allt relationstänkande som all rim och reson.

Vad ska jag göra?

Per
 

agehall

Medlem
Det låter ju helt sjukt! Ring imorgon och om de inte ger med sig så får du väl be dem ta till sina bandinspelningar och lyssna så borde det vara uppenbart att de gjort fel. Jag vet inte om alla samtal spelas in, men jag misstänker det.
 

fcx

Medlem
*stön*
Min förra chef brukade säga att det kostar en krona att behålla en kund, fem kronor att få en ny kund och tio kronor att få tillbaka en före detta kund. Allt tyder på att han har rätt.

Skriv en rad på SAS facebook-sida, det kan ge mer uppmärksamhet.
 

perhall

Medlem
De borde spela in samtalen men jag har förstått (genom uppdrag för kundservice i ftg etc.) att de kan få problem om de går ut med att de spelar in alla samtal, för då kan arga kunder begära att de går tillbaka och går igenom...det kan ta hur mycket dyr tid som helst.

I detta fall är det dock uppenbart att jag får ett mail 16.15 med bekräftelse och 17.15 avslutas ett samtal som är 41 min långt i ärendet...
Per
 

agehall

Medlem
Man borde börja spela in samtalen själv.

Hsh, det där är helt sjukt. Se till att de fixar sina misstag imorgon.
 

perhall

Medlem
Ja, det är faktiskt helt sjukt. KKL säger att ett företag har tre gånger på sig att rätta till ett fel, därefter kan affären backas. Här får jag betala för att de rättar till felet...

Ibland blir ju man irriterad för dålig service, t ex på Hertz rätt ofta, men det här är ju faktiskt absurt..
Per
 

perhall

Medlem
Nu har jag fått svar från SAS Care, tog inte sju veckor som befarat men väl tre. De skickar pengarna till valfritt konto samt en voucher på EUR 200. Samt en lång ursäkt om att det inte ska hända igen.

Lite slappt att de ber mig räkna ut hur mycket de ska sätta in. Nu har jag avgivit en noggrann redogörelse men ändå, en irritierad kund kan ju bre på lite... och SAS behöver sina pengar...
Per
 
Toppen