Bästa forummedlemmar,
ringde just SAS EBG kundservice för att boka om en ARN-CPH Go till annan tid och Plus. Fick förslag på pris 991,- (varav 500,-. omb.avg.) och accepterade det. När bekräftelsen kommer är det inte en Plus- utan en Go-biljett. Till saken hör att de sa i SAS kundtjänst "vad bra, en Plus kan du boka om igen om det behövs". Ringer in för att ändra så att det blir rätt och måste betala omb.avg. igen. Finns ingen annan väg ut och de vägrar att bjuda på ena omb.avg. Ingen chef att prata med. Jag säger att de har gjort fel men de svarar bara att de inte kan göra något annat. Då föreslår jag att reversera ombokningen och få tillbaka mina 991,- sedan avboka Go-biljetten så att jag kunde köpa en ny för 1669,-. Går inte heller.
Samtalet varar 41 min 1 sek.
Det här går ju emot såväl allt relationstänkande som all rim och reson.
Vad ska jag göra?
Per
ringde just SAS EBG kundservice för att boka om en ARN-CPH Go till annan tid och Plus. Fick förslag på pris 991,- (varav 500,-. omb.avg.) och accepterade det. När bekräftelsen kommer är det inte en Plus- utan en Go-biljett. Till saken hör att de sa i SAS kundtjänst "vad bra, en Plus kan du boka om igen om det behövs". Ringer in för att ändra så att det blir rätt och måste betala omb.avg. igen. Finns ingen annan väg ut och de vägrar att bjuda på ena omb.avg. Ingen chef att prata med. Jag säger att de har gjort fel men de svarar bara att de inte kan göra något annat. Då föreslår jag att reversera ombokningen och få tillbaka mina 991,- sedan avboka Go-biljetten så att jag kunde köpa en ny för 1669,-. Går inte heller.
Samtalet varar 41 min 1 sek.
Det här går ju emot såväl allt relationstänkande som all rim och reson.
Vad ska jag göra?
Per