Senaste nytt

LCHF - framtida alternativ på flyget?

ESSA

Medlem
Finns det fler än jag som skulle uppskatta kolhydratfri kost på flighterna?

Mina "biverkningar" på kolhydratrik kost är uppsvälldhet, orolig mage, migrän, hungrig "för jämnan", sug efter socker...

Inget av det önskar jag vare sig på marken eller i luften.

Ibland gör jag undantag hemma, och tar smällen därefter. Men på flygningar är inget av ovanstående särskilt välkommet.
 

A380*G

Medlem
Singapore Airlines har redan infört ett meal option som heter NCBHD (helt fritt från kolhydrater). Du kan bland annat flyga SQ från Köpenhamn till Singapore, och sen vidare till hela Asien och Pacific. Du kan även flyga SQ från Moskva till Houston, från Barcelona till Sao Paolo och från Frankfurt till New York. Täcker således in det mesta om man utgår från Norden.
Special meals

Finns antagligen fler bolag som erbjuder detta redan, men vet inte vilka.
 

twiggs

Medlem
När jag varit inne på sådana här trenddieter så har jag ibland använt mig av DBML (eller till och med SPML för de flygbolag som tillåter sådana varianter) och sedan helt sonika plockat det som ändå inte passat. Då slipper man de värsta sockerkickarna som sötade desserter och vitt bröd och får hålla sig till godo med osötade diton – kanske inte riktigt det du efterfrågar, men en bit på vägen iallafall!
 

ESSA

Medlem
För mig är "trenddiet" något man gör en kort tid för att efter att man återgått till "normal kost" gå upp mer i vikt än man hade innan.

Jag har bara hållit mig till LCHF i 5 år. Eftersom LCHF gör mig friskare och jag mår bättre finner jag ingen anledning att bryta och återgå till "normal kost".
 

twiggs

Medlem
För mig är "trenddiet" något man gör en kort tid för att efter att man återgått till "normal kost" gå upp mer i vikt än man hade innan.

Jag har bara hållit mig till LCHF i 5 år. Eftersom LCHF gör mig friskare och jag mår bättre finner jag ingen anledning att bryta och återgå till "normal kost".

Jag försökte bara att besvara din fråga med hur du kunde lösa ditt bekymmer, att du sen anmärker på mitt ordval är helt upp till dig! :)
 

ESSA

Medlem
Förlåt twiggs!
Det blev mycket redigerande för mig innan jag skickade iväg det.
Borde inte tappat bort mitt Tack!

Så tack twiggs för dina förslag! :eek:

#Mybad
 

Nemo

Medlem
Kanske den här menyn kan hjälpa till?
Olika flygbolag har olika tolkningar, så förklaringarna är inte konsistenta. Alla flygbolag har inte heller alla rätter.

Barn
BBML - Baby/Infant Meal Requested. under 1 år. Baby meal - main course, vegetables and dessert.
PWMLM - Post-Weaning Meal 1-2 år. More substantial than a Baby Meal.
CHMLI - Child Meal for Infant. under 2 år.
CHML - Child Meal Requested 2-7 år. Less substantial than adult meal

Religious Meals
HNML - Hindu Non-Vegetarian Meal. Contains meat (lamb, poultry), fish, and/or dairy products.
KSML - Kosher Meal Requested Prepared, packed and sealed in accordance with Jewish religious traditions and under rabbinical supervision. Contains meat. The seal will be broken by the passenger.
KSMLV - Kosher Vegetarian. Excludes the use of any meat, seafood and dairy products
MOML - Muslim Meal. No alcohol, pork, pig by-products, ham or bacon is used in the preparation of this meal. Its preparation and cooking style may vary.

Vegetarian Meals
AVML - Vegetarian Indian Meal. Non-strict vegetarian usually spicy. No meat, seafood or egg. May include dairy products.
RVML - Raw Vegetarian Meal. Combination of raw fruits and/or vegetables
VJML - Vegetarian Jain Meal. Cooked in an Indian style and is usually spicy. No meat, seafood, egg and dairy products are used. Onions, garlic, ginger, mushrooms and root vegetables are also not used.
VGML - Vegetarian Vegan Meal. Western style, does not contain meat, seafood, egg and dairy products.
VLML - Vegetarian Lacto-Ovo Meal. Western style, non-strict vegetarian meal which can include eggs and dairy products but eliminates all meats and seafood.
VOML - Vegetarian Oriental Meal. Chinese style, does not contain meat, seafood, egg and dairy products.

Dietary Meals
BLML - Bland Meal Requested Bland. Light meal for ulcers and stomach indigestion. IItems not be used e.g. black pepper, chilli powder, cocoa and alcohol.
DBML - Diabetic Meal. Sugar is not used in the preparation of this meal. Salt in restricted quantity is allowed.
low in fat and high in fibre. NB. Skiljer sig en hel del från olika flygbolag.
FFMLM - Fat Free Meal. Excludes the use of animal fats or fatty foods, and dairy products. Food naturally high in cholesterol, such as red meat, prawns and poultry skin of all types are avoided. Fried foods of all types are prohibited.
FPML - Fruit Platter. Only fresh fruits
GFML - Gluten Intolerant Meal. No wheat, rye, barley, oats and bran in any form (including food items which may contain such ingredients). NB. Havre i sig är glutenfritt, men kan innehålla gluten från andra spannmål som den har förvarats med. Därför innehåller gluten-fritt ej havre.
HFML - High Fiber Meal Requested
LCML - Low Calorie Meal. Foods contaning large quantities of fat (e.g. fried foods, sauces and gravies) are used in limited amounts to prepare this meal. The use of sugar-rich items is also restricted.
LFML - Low Fat Meal. Excludes the use of animal fats or fatty foods. Food naturally high in cholesterol (e.g. prawns and poultry skin of all types) and fried foods of all types are prohibited. Only low-fat dairy products (e.g. skim milk or cottage cheese), lean meat and poly-unsaturated liquid vegetable oils are permitted.
LFBRS - Low Fibre Residue Meal. This easy digestible meal limits the amount of fibre consumed. Bran and whole-grain products are avoided. Fruits, vegetables and juices are restricted.
LPML - Low Protein Meal Requested
LSML - Low Salt Meal
NCBHD - Non-Carbohydrate Meal
NFMLA - Non-Strict Nut Free Meal. Ingredients such as groundnuts and legumes are omitted.
NLML - Low Lactose Meal. Excludes foods which contain milk, dry milk solids, casein, cheese, cream, butter, lactose and margarine. NB. Margarin innehåller knappt laktos, men exkluderas ändå.
PNUT - A Customer allergic to peanut dust
PRML - Low Purin Meal Requested
SMFUM - Semi-Fluid Meal
SFUML - Soft Fluid Meal
UCDEM - Ulcer Diet Meal. Contains easily digestible, plain, poached and broiled foods (e.g. white meat or fish). Food or fruits that are acidic (e.g. citrus fruits) are avoided.

Other Meals
FFML - Frequent Flyer Meal Requested
JPMLM - Japanese Meal
ORML - Asian Meal Requested
SFML - Sea Food Meal. Contains only seafood, including fish.
SPML - Special Meal Requested (this code must be followed with freetext stating the nature of the request)

Special service request code - Wikipedia, the free encyclopedia
Special meals - Singapore Airlines

Men vad innehåller FFML?
 
Toppen