Senaste nytt

Singapore Q-fare hos Eurobonus

Jag försöker hitta en inte alltför dyr resa cph-syd alt cph-akl någongång under februari alt mars (längd ca 3 veckor). Om någon kan ge tips på bra rutter som ger 100% miles på EB vore jag väldigt tacksam. Economy räcker fint och för att jag ska välja *Alliance får inte priset överstiga 14k (men gärna lägre givetvis). BA ligger på ca 8k så det tar redan emot att snegla på *A när de är så pass mkt dyrare.

Jag har hittat Singapore airlines i Q-class men det står inte om det är low eller vanlig economy på http://www.sas.se/en/EuroBonus/Earn-points/airlines/Singapore_Airlines/. Någon som vet?
 

lnixon

Medlem
Senast jag flög i Q-klass så var den dessutom smittsam - om någon delsträcka var i Q så fick man noll poäng för hela biljetten, även om det fanns andra delsträckor som normalt sett skulle ha gett poäng.
 

Gnopps

Medlem
Prisskillnaden CPH-SYD med Singapore Airlines till en poängintjänande klass behöver inte vara så stor. Skillnaden billigaste Q till billigaste W (25% poäng) är omkring DKK 500, Q till H (100% poäng) är DKK 1000. Beroende på dina resdatum kan priserna skilja sig något. Ring SQ eller en resebyrå och be om priset i H-klass! Återkomm gärna och berätta hur det gick.
 
Toppen