Senaste nytt

Diners Club lounge på London Heathrow terminal 5

dino_81

Medlem
Har inte besökt Heathrow på många, många år. Senast jag var där såg jag Concorden lyfta så det var ju ett tag sedan... :rolleyes:

Kommer att åka med BA från Terminal 5 och då jag är statuslös inom oneworld men utrustad med ett Diners Club undrar jag vilken lounge som är att föredra?

Har ett ganska långt stop over så (om möjligheten finns?) kan även någon lounge i annan terminal vara av intresse.

Tack och bock i förhand!
 

Concorde

Founding Member
Ingen lounge på T5 utan OW status. För övriga terminaler blir det nog också svårt då du behöver BP för att komma air side där loungerna finns. Ett T5 BP lär inte komma långt på T1-T3-T4.

Sorry att behöver göra dig besviken.
 

henrik l

Medlem
Jag lyckades med konststycket 2009, tror jag. Hade 4-5 timmar lay-over och skulle vidare till HKG från T5. Jag bad snällt och blev eskorterad ut ur T5, tillsammans med en röksugen svensk tjej och kunde sedan ta bussen till T3 eller T1 eller T2, minns ej. Där kunde jag tillbringa ca 2 timmar i en sunkig Dinerslounge, bättre än inget i alla fall:D

Sedan lyckades jag bärga BAEC-silver och numera finner jag ingen som helst anledning att inte ha min transfer i T5:D Eller, ja, om jag nu skulle flyga first kan jag väl tänka mig en annan terminal:D
 

olsson

Medlem
Har du status hos någon annan allians? Går väl alltid köpa en full flexi biljett för att få tillgång till en lounge i en annan terminal. Tänkte själv göra det vid en lång layover men jag har nog inte nerverna att göra det.
Alt status matchning till något FFP inom OW-världen.
 

Jacob

Medlem
Det är bara terminal 1 och terminal 3 som har Diners/Priority Pass lounger, inte terminal 5.

Har du status hos någon annan allians? Går väl alltid köpa en full flexi biljett för att få tillgång till en lounge i en annan terminal. Tänkte själv göra det vid en lång layover men jag har nog inte nerverna att göra det.
Alt status matchning till något FFP inom OW-världen.
Blir väldigt svårt eftersom avgående och ankommande passagerare separeras på Heathrow i samtliga terminaler. Hur ska du komma ut/vidare efteråt i så fall?
 

doc

Medlem
Annars kan du frågan det finns något upgrade offer på flighten. Kan ibland vara väldigt förmånligt och ibland hutlöst dyrt. Beror ju också på om du ska till eller från Europa.
 

A380*G

Medlem
På stora flygplatser ser jag inte problemet att vara loungelös. På de flesta ställen finns det wifi och hyggliga restauranger, barer, eller dayrooms till en rimlig peng vid långa layovers.
 

gdaily

Medlem
Kommer att åka med BA från Terminal 5 och då jag är statuslös inom oneworld men utrustad med ett Diners Club undrar jag vilken lounge som är att föredra?

Försök att bli ingästad i någon av loungerna, om du talar om när du ska vara där så kanske någon på BC eller FT kan ställa upp?
 
Toppen