Senaste nytt

Biljetten sa premium economy men jag reste i business class (Air France)

Frigidus

Medlem
Idag kom jag hem från Tokyo med AF via CDG. Biljetten sa premium economy i vilket jag oxå reste från Tokyo. Då vi landade redan 03.30 och med anslutning till GBG 09.45 tänkte jag spendera lite poäng för tillträde till lounge. (FB silver) Vid loungen räckte jag först över mitt boardingkort som tydligt sa Y. När jag grävde i väskan efter mitt FB-kort knappade kvinnan på datorn och sa välkommen. För att inte riskera betala log jag och gick in.

Jag hade plats på rad 4 vilket kändes lågt men tänkte bara att det inte var så många businessresenärer. Till min förvåning hamnade jag mitt i C klass och åtnjöt full service.

Har jag missat något här? Blev jag uppgraderad utan vetskap? Fast då borde jag inte fått rad 4 redan i Tokyo. Någon som har en tänkbar förklaring?
Ännu inte sett hur mycket poäng resan gav.
 

Pho

Medlem
Näe, det var ingen uppgradering... Premium Economy inom europa, ger access till loungen i Amsterdam och i Paris. Och på flighten till Göteborg som går med Embraer, så sitter man också i samma kabin som C (tror första raden brukar vara reserverad för C), vet inte om det skiljer något i vad man får för mat.

Vet faktiskt inte vad som gäller på europa flighter som går med större maskiner...
 

Frigidus

Medlem
Näe, det var ingen uppgradering... Premium Economy inom europa, ger access till loungen i Amsterdam och i Paris. Och på flighten till Göteborg som går med Embraer, så sitter man också i samma kabin som C (tror första raden brukar vara reserverad för C), vet inte om det skiljer något i vad man får för mat.

Vet faktiskt inte vad som gäller på europa flighter som går med större maskiner...

Det förklarar saken. Hade bara läst vad som gällde vid interkontinentala resor då lounge finns mot betalning. Fick nämligen betala på CDG på utresan. Maten såg ut att vara densamma som C.
 

agehall

Medlem
Skillnaden mellan PV och C intra-eu är att det är seatblocking i C och inte i PV. Men båda sitter framför skynket och får samma service. Finns det plats brukar PV få flytta runt efter boarding så att man inte behöver trängas 3 på en rad.
 

agehall

Medlem
Som vanligt - inte så mycket, men ska du vidare i C brukar anslutningen i C hänga med. Det står nog för merparten av dessa platser tror jag. Sedan får man ju mer bagage och seatblock. Just mer bagage kan väl ibland motivera C även i EU.
 
Toppen