Senaste nytt

Hjälp med Göteborg-Houston

Varifrån vill du börja din resa? Göteborg
Var är din destination? Houston
När vill/behöver du resa ut? 4:e September
När vill/behöver du komma hem? 10:e September
Hur länge vill du vara borta? --
Hur många personer som skall resa? 1 vuxen
I vilken kabinklass? I Business class
Med vilka flygbolag vill du flyga med? Oneworld (krediterar till AA)
Vad är din budget? Så billigt som möjligt
Vad är det viktigaste för dig? Billigt och helst slippa övernattning på utresan
Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Är det möjligt att få en natt i LA på vägen hem (mån-tis) för att besöka en kompis som precis flyttat dit hade det varit super!
 
Resa till Houston med BA i business.
Resa till Houston 2.png

Resa till Houston med ett stopp i LA på angivna datum med BA/AA i business samt en flygning i First.
Resa till Houston.png

Resan ligger på ca: 1100 kr mer i pris med en stopover i LA.
 
Last edited:
Tack Simon!
Skall kolla närmre på detta förslag?
Hoppas det finns en tidigare IAH-LAX flight så det går att spendera eftermiddag/kväll i LA.
 
Om jag bokar Premium Economy med BA, har jag förstått det rätt att de kan uppgraderas för 12500 miles per väg för att flyga business då?
 

agehall

Medlem
Om jag bokar Premium Economy med BA, har jag förstått det rätt att de kan uppgraderas för 12500 miles per väg för att flyga business då?

Det bör stämma, ja. MEN, det är med Avios genom BAEC. Om du kör AAdvantage är det deras regler som gäller och dessa har jag inte alls koll på.
 

agehall

Medlem
Ja, det verkar stämma. Någon som gillar att leka i excel får gärna räkna på om det är en bra deal eller inte - man skulle ju kunna tänka sig att köpa AA-miles för ändamålet om man inte vill bränna Avios...
 
Försöker lite desperat komma i mål med denna biljett men när jag tittar runt på både Americans och British Airways sida så får jag bara upp bokningsklass T vid Premium Economy.
Några förslag på hur jag skall få till det. Försöker få till det med Premium Economy åt ena hållet och Business åt andra hållet just nu efter Business båda vägarna har stuckit iväg i pris ordentligt från det att jag började titta.
 

agehall

Medlem
Ja, priserna tenderar att gå upp rätt fort. Framförallt när det är rea och avios booster.

Om du har problem att mixa klasser så skulle jag nog rekommendera att ringa BA eller AA och be dem hjälpa dig över telefon. Kostar en liten avgift, men det löser problemet.
 
Toppen