Senaste nytt

Yrkesskadad

MarSecLtd

Medlem
Är det fler än jag som kollar nödutrymningsvägar etc på hotell ? Själv har jag alltid med en brandvarnare i väskan och en cree lampa.
 

Kastrup

Medlem
Kollar alltid utrymmningsplanen och försöker memorera vägen ut så jag hittar även i totalt mörker. Litar på att nödutgångar finns (och inte är låsta) enligt planen. Önskar gärna rum på de lägre våningarna, och inte mot atrium eller motsvarande så att det åtminstone finns en möjlighet att få räddning utifrån. Brukar faktiskt inte ha med varken ficklampa eller brandvarnare, men om jag skulle resa till mer tvivelaktiga ställen så hade jag nog tagit med brandvarnare.
 

Flood

Medlem
Ja, jag gör på liknande sätt. Detta efter att ha jobbat några år med brandskydd inom industrin. Ficklampa på nattygsbordet. Kollar alltid nödutgångar på bio, konferenser etc.

Om man läser haverikommisionens rapport om hotellbranden på Öland 2004, så är en detalj att av fyra par på hotellet, så hade de tre som klarade sig erfarenheter i bagaget som jobbat inom brandfarlig industri, värnpliktig brandman o.d.
 

JLE

Medlem
I ren självbevarelsedrift studerar jag utrymningsplanen och utrymningsvägarna... Jag brukar dessutom gå ut och gå för att "öva" att hitta vägen.

Brandvarnare har jag inte med, men ficklampa däremot...
 

MarSecLtd

Medlem
Skönt att jag inte är ensam om detta. Finns vissa andra saker jag tittar på men de kan vi ta i PM om någon är intresserad.
 

FF#1

Medlem
Jag är nog också lite paranoid, kollar alltid utrymnings karta och vägar. Kollar så att låset funkar så det ska och att jag har mobilen vid sängen så jag når den i kolmörker innan jag går till sängs.

Gick i genom grunderna i det med min 5 åriga dotter på senaste resan och svaret vart "Varför...?" men hon förstod att det är bra att hitta ut om det brinner eller om det blir mörkt... :)
 

pitch

Medlem
Nu tittar jag också efter utrymningsvägar när jag kommer till ett nytt hotell, men jag nöjer mig med att kolla var dom har gömt ficklampan (det finns ju nästan alltid en) istället för att ta med en egen.

Men det har inget med yrkesskada att göra, i den kategorin så kollar jag alltid in deras övervakningssystem istället.
 
Toppen