Senaste nytt

Stockholm till USA via Köpenhamn

varva77

Medlem
Sedan en längre tid tillbaka kommer inte flyg via CPH upp för flyg till USA, är det någon som vet varför? Mest irriterande att inte få mer alternativ.
 

flybob

Medlem
Första random sökning jag gjorde på sas.se (antar att det är SAS du menar med tanke på var du har placerat tråden) gav följande:

Captwewure.PNG
 

johhenrik

Medlem
Jag har också märkt att CPH endast finns med på SFO-flighter. Generellt är det färre options nu än för en-två månader sen. Exempelvis visar den aldrig via ORD hem från SFO för mig längre. Det är ju ok för min del, men bara en reflektion jag gjort.
 

Hall

Medlem
CPH finns med ibland men OSL är betydligt vanligare när direktflyget mot ARN från EWR är fullt. Har de förresten kört med den här "backtracking"-varianten förut?
Screen Shot 2013-08-24 at 8.19.51 AM.jpg
 

johhenrik

Medlem
Jag skulle precis posta att jag iofs inte kollat SFO så mycket, så kan ju varit just de datum jag kollade på bara. Samma med New York, som jag checkat en viss period bara. Så kan ju varit så enkelt som att det bara var slutsålt.
 

Hall

Medlem
Jo, men det är en hel del förändringar mot nordamerika. Antagligen p.g.a. samarbetet som UA, AC, LH, LX m.fl. har gjort starkare och där är inte SK med.

Om man kollar mot exempelvis YYC så fanns det förr alltid AC via LHR eller FRA tillgängligt via SAS hemsida. Nu går allt över ORD på SK metall.
 

Hall

Medlem
Jag skulle precis posta att jag iofs inte kollat SFO så mycket, så kan ju varit just de datum jag kollade på bara. Samma med New York, som jag checkat en viss period bara. Så kan ju varit så enkelt som att det bara var slutsålt.

Jo, det är mycket slutsålt över CPH. Det kan komma av att man inte verkar sälja nordamerika via FRA eller LHR längre med partner utan kör "allt" med egen longhaul. SK tappar naturligtvis lite europatrafik på det men det är generellt sunt att inte leka resebyrå om man inte har JV.
 

scars

Företagsrepresentant
Jo, det är mycket slutsålt över CPH. Det kan komma av att man inte verkar sälja nordamerika via FRA eller LHR längre med partner utan kör "allt" med egen longhaul. SK tappar naturligtvis lite europatrafik på det men det är generellt sunt att inte leka resebyrå om man inte har JV.

Det är korrekt, men det är inte bara det som styr det heller, det finns olika priskoncept som styr vad och hur saker visas baserat på flertalet parametrar.
 
Toppen