Senaste nytt

Boka hotell åt min fru på mitt Accor Platinumkort?

drW

Medlem
Min fru ska till Barcelona snart och ett Pullman ligger utmärkt till. Kan jag boka hotell åt henne på mitt kort även om jag inte är med? Jag har Accor platinum men hon har ingen status.
 

Alx

Medlem
Nej det kan du såklart inte göra. Visst kan det vissa gånger fungera i praktiken då hotellen inte alltid är så noggranna med namn, id-kort etc. Men skulle de be om detta så är det ganska kört. Alltså inte värt chansningen.

Statuskort är ju till för de som är frekventa resenärer och inte deras inte så resvana anhöriga.
 

johhenrik

Medlem
Boka kan du ju alltid göra, det kan ju ingen hindra dig från. Nu är jag osäker på hur det är på Accor, men normalt sett kan man ju alltid boka inloggad men ange en annan gäst. Systemet kommer ju logga statusen du har. Dock skulle jag inte räkna med en uppgradering utan bara se det som en positiv överaskning om det funkar.
 

Ragnar G

Medlem
Förmodar att hon bokar ett dubbelrum och då kan ni uppge båda era namn, troligtvis samma pris på enkel som dubbel rum. De bör nog inte säga så mycket om du inte dyker upp!
 
När jag gör det till ungarna eller min bättre hälft så ringer jag till hotellet, mest för att se till att de kan debitera mitt kort (som jag använder för att garantera bokningen). Då brukar poäng och förmåner funka. Har inte provat med Accor dock.

/JC
 

Tommy

Medlem
Jag brukar boka dubbel rum och så kommer frugan eller barnet före, om de frågar så säger man att jag kommer med ett senare plan
 

Toby

Medlem
Instämmer. Skriv upp båda på rummet och om dom frågar något så säger hon bara att du kommer senare eller något. Bara testat när allt är betalt i förväg.
 

johhenrik

Medlem
Är det någon som ens fått en fråga? Enda jag hört som inte lyckats alltid är folk som är RA på IC och de inte fått alla förmåner så som fri minibar och 2-stegsuppgradering.
 
Toppen