Senaste nytt

British Airways Galleries Club på Heathrow - Alltid fullsatt, suck!

Secutor

Medlem
Sitter just nu i en av Galleries Loungerna, Heathrow, Terminal 5. Som vanligt smockfullt, lyckades hitta en ledig fåtölj efter lite letande. Stökigt, bökigt, störande mobilprat till både höger och vänster.

Finns det något som kan göras för att förbättra detta elände?

Jag vill att BA inrättar en avskild del i loungen som bara är tillgänglig för passagerare med en giltig biljett i business eller first samma dag.
 
Last edited:

agehall

Medlem
What? Jag har aldrig upplevt att det är speciellt fullt där. Men jag har iofs inte testat fredag em vilket bör vara den tid då flest affärsresenärer passerar där.

Men flyg lite mer med BA så får du ju access till GF istället för GC. Där borde det vara lugnare.
 

Secutor

Medlem
Ja, det är ju fredag em som är antagligen är den sämsta tiden, men då jag som oftast befinner mig här tyvärr.
 
Den loungen är bra klockan 05.00 - 06.30 innan allt folk börjar komma.
(Redan vid 06.00 märker man av "ökningen".)

Den är dock inte värre än CIP i Istanbul.
 
Last edited:

gdaily

Medlem
Sitter just nu i en av Galleries Loungerna, Heathrow, Terminal 5. Som vanligt smockfullt, lyckades hitta en ledig fåtölj efter lite letande. Stökigt, bökigt, störande mobilprat till både höger och vänster.

Finns det något som kan göras för att förbättra detta elände?

Jag vill att BA inrättar en avskild del i loungen som bara är tillgänglig för passagerare med en giltig biljett i business eller first samma dag.

Sitter du i Galleries South? Jag har varit där många fredagar vid just denna tid och aldrig haft problem med att det skulle vara fullt...
 

sembl

Medlem
Mycket folk, ja... men om man rör sig mot glassfrysen så brukar det alltid finnas lediga platser och är lugnare i den hörnan.
 

Concorde

Founding Member
Plus att det är höga volymer överlag nu med semestertider i Europa. Man är senare på kontinenten och i UK än i Svedala.
Det finns separata "områden" för First class. Det kallas Concorde Room ;) Galleries First (för Guldkorten) är som regel aldrig fullt.
Tänk på att du har tre Galleries Club Lounger att välja på. Se lounge guiderna.
 
Toppen