Senaste nytt

Åre Östersund flygplats får flygplatslounge

Jacob

Medlem
På måndag 26 augusti är det invigning av Malmö Aviations nya linje Stockholm Bromma-Östersund. I samband med den nya linjer inviger Malmö Aviation även en egen lounge på flygplatsen samt ett nytt servicecenter. Troligtvis kommer det bli ett liknande koncept som på Göteborg Landvetter och Malmö Sturup med en Express Lounge som finns tillgänglig för passagerare med fullprisbiljett eller med Malmö Aviation guldkort.

Östersund blir därmed den femte flygplatsen i Sverige att få en flygplatslounge.

Den formella invigningen av loungen och den nya linjen sker på Östersunds flygplats måndag klockan 17.
 

Roger J

Medlem
Helt rätt. Det är riktigt risigt att SAS inte har en enklare lounge på t.ex. Göteborg (inrikes), Malmö och kanske Östersund eller Luleå...
 

mha321

Medlem
Låter som ett trevligt initiativ - även om jag själv i princip aldrig flyger på Östersund :)

Men är det bara jag som irriterar mig på att TF's lounger brukar ligga utanför säkerhetskontrollen istället för innanför? Nu är det inte så ofta det blir kö dit på GOT eller MMX, men nog händer det. (Aldrig provat den på BMA, så jag vet inte om den ligger innnaför eller utanför) Någon som vet om det är någon speciell anledning att de ligger där?
 

rvarttinen

Medlem
Låter som ett trevligt initiativ - även om jag själv i princip aldrig flyger på Östersund :)

Men är det bara jag som irriterar mig på att TF's lounger brukar ligga utanför säkerhetskontrollen istället för innanför? Nu är det inte så ofta det blir kö dit på GOT eller MMX, men nog händer det. (Aldrig provat den på BMA, så jag vet inte om den ligger innnaför eller utanför) Någon som vet om det är någon speciell anledning att de ligger där?

Den på BMA ligger utanför säkerhetskontrollen, ovanför serveringen, inte långt från 'bagage drop'. Inte långt från något på BMA ... kom in på mitt PP. Hoppas det kommer fungera på lounger i Sverige också. Ska läsa nyheterna från Priority Pass lite mer noggrant framöver nu.
 

doc

Medlem
Trist att TF inte har någon lounge i UME dit de flyger frekvent och med större plan än till OSD.
 
Toppen