Senaste nytt

När din rumsgranne är upptagen med "något", vad/hur tänker du göra åt saken?

Dr. Miles

Expert
Det händer ibland att man hamnar i ett hotell där ljudisolering inte är så bra och hör vad sin rumsgranne håller på med.
Om det är hög musik/volym från TV brukar jag säga ifrån alternativt jag klagar till receptionen, men vad gör ni om din rumsgranne håller på med andra sorters "aktivitet"? Går du och knacka på dörren? eller sätter på TV:n med hög volym?
 

flybob

Medlem
Det händer ibland att man hamnar i ett hotell där ljudisolering inte är så bra och hör vad sin rumsgranne håller på med.
Om det är hög musik/volym från TV brukar jag säga ifrån alternativt jag klagar till receptionen, men vad gör ni om din rumsgranne håller på med andra sorters "aktivitet"? Går du och knacka på dörren? eller sätter på TV:n med hög volym?

Vad menar du Dr? Vad för "andra sorters aktivitet"? Normalt pågår väl inte detta så värst lång tid, så jag sätter väl i hörlurar eller joinar på min planhalva :rolleyes:!
 
Last edited:

agehall

Medlem
Tja, vad ska man göra? Det är ju inte direkt troligt att de skulle komma och öppna, eller ens förstå att någon knackade på dörren. Eftersom man själv vill sova (oftast iaf) så brukar det ju finnas en gräns för hur högt man vill ha TVn på.

Själv brukar jag nog försöka ignorera det hela, ev med en kudde ovanpå huvudet som ljuddämpare och sedan försöka sova.
 

NyfikenGrau

Medlem
Jag vet att jag är barnslig, men "sätta på TV:n med hög volym" låter som ett udda men förståeligt alternativ om man blir riktigt frustrerad i en sådan situation :)
 

Nemo

Medlem
Och om man sätter på TV:n, är det på en betalkanal så att man får bild till ljudet? Skämt åsido, hörselproppar är alltid med på resor och är oftast redan framtagna på nattygsbordet ifall oönskade ljud stör nattsömnen.
 

FF#1

Medlem
Sover nästan alltid gott så det ska vara mycket till innan jag inte kan sova. Har nog aldrig blivit så störd att jag har varit tvungen till åtgärd på hotell.
 

henkedio

Medlem
Har använt öronproppar när jag sover sen jag jobbade natt för 10 år sedan, nu går det inte att sova utan. Klarar man av att sova med det så är det ju mitt bästa tips. Då slipper du störas, och även klaga då förstås.
 

Holloman

Medlem
Minns en konferens där jag bodde på Marriott i Barcelona. Sänggavlarna stod lösa mellan sängen och väggen (både i mitt rum och rummet bredvid). Mitt i natten vaknade jag av att min säng bokstavligt skakade rytmiskt. Efter en stund verkade det som om de var färdiga i rummet bredvid och jag kunde somna om. eller det trodde jag, men hej vad jag bedrog mig. Ett par gånger till drog de igång och "skakade min värld". Dagen efter berättade jag om nattens upplevelser för några kollegor. Först när en av dem frågade vilket rum jag bodde i slog det mig att det kunde varit någon av kollegornas rum. Det var dock ingen som avslöjade något.
 

sembl

Medlem
De få gånger det har pågått något under sänghalmen i rummet bredvid så har jag använt en taktik som fungerar bra. Inte för att jag stör mig på det jättemycket då jag kan lyssna på musik eller annat i lurarna om det inte är 0430 när jag ska lägga mig.

Knackar på i grannrummet tills de öpnnar och frågar om jag får vara med, med ett brett leende.
 
Toppen