Senaste nytt

Diamond Fast Track

Roger J

Medlem
SAS har en deal med HHonors att alla Pandionmedlemmar får HH Gold. För fem år sedan var jag redan Gold och HH uppgraderade mig då till Diamond istället. I år var det exakt samma situation. Men istället för att få Diamond fick jag ett erbjudande om "fast track" till Diamond eftersom jag redan var Gold. Valfritt startdatum och sedan bo 21 nätter på 90 dagar. Inget supererbjudande direkt, eller hur?
 

Senator

Moderator
Agehall, blandar du inte lite nu? Stays har ett krav, Nights ett annat? Där är väl 60 nätter för Diamond VIP?
 

rlager

Medlem
Genom Amex Centurion får man automatiskt HH Gold och fast track till diamond genom 2 stays eller 4 nätter. Jag funderar på om jag skall kosta på två stays på Hilton Slussen och om kostnaden går att motivera. Hur pass stor skillnad upplever man mellan gold och diamond. Jag är medveten om vad som beskrivs på hemsidan men har någon erfarenheter från uppgraderingar med diamond?
 

Alx

Medlem
Genom Amex Centurion får man automatiskt HH Gold och fast track till diamond genom 2 stays eller 4 nätter. Jag funderar på om jag skall kosta på två stays på Hilton Slussen och om kostnaden går att motivera. Hur pass stor skillnad upplever man mellan gold och diamond. Jag är medveten om vad som beskrivs på hemsidan men har någon erfarenheter från uppgraderingar med diamond?

Vad surt för svensken. I Storbritannien får både huvudkortsinnehavaren och extrakortsinnehavaren Diamond direkt genom AmEx Centurion.

Skillnaderna är inte jättestora men de märks. Den största skillnaden från guldmedlemmar är att man inte behöver fundera över uppgraderingar, de är hur självklara som helst och skulle de ändå mot förmodan inte ske så har man Exec lounge access ändå. Man får alltid ett rum oavsett när på dygnet man dyker upp. Det verkar inte vara en option för Hilton att säga att man är tidigt ute vid incheckningen eller att man ber om en FÖR late check out (19:00 nu senast). Extra poäng etc. såklart. Men som sagt Hilton Hhonors är mycket bra redan på guldnivån!
 

Senator

Moderator
Jag tycker det fortfarande blandas lite, och 21 dagar är jo inte "omöjligt" om man t.ex. är under en semesterperiod. Jag hade under USA/Karibien resan 15 nätter och 6 vistelser. Nu kommer jag ha några affärsresor med en natt varje vistelse, samt en evt NYC i oktober med 4 nätter.

Upplägget hos HH med:
30 Stays
60 Nights
120 000 HH Points = $12 000
gör att både frekventa gäster, volym gäster samt "high spenders" alla belönas som är en rätt bra modell. Jag har alltid kvalificerat på "Spending" med tidigare $10 000 per år.

Sen vill jag inte låta som en gammal gnällig gubbe (jag är jo trots allt, en ung man) men att gnälla på alla dessa "förmåner" man "får" som EBP eller Centerion medlem är lätt provocerande när det finns HH medlemmar som t.ex. jag som kvalificerar för ovan nivå varje år med egna pengar. Nackdelen med HH är att man delar ut status (i första hand Guld) tillsammans med ett Corn Flakes packet känns det som, utan några motkrav. Det urvattnar delvis våra intjänade förmåner då det blir flera som då t.ex.kämpar om samma rumsuppgradering. Inget personligt mot någon av er här, säger bara grattis att ni får möjligheten. Men kom ihåg att andra får till detta "den vanliga vägen" utan gnäll :)
 

agehall

Medlem
Måste ändå säga att jag är imponerad av standarden man får som Gold, för jag håller helt med om att de vräker ut HHonors Gold-kort.
 

Roger J

Medlem
Jag har alltså Gold genom vanligt ass-in-bed. När jag sen blir Pandionkompad till Gold gav de tidigare Diamond för att det skulle bli något. Skulle vara trevligt med ett varv till, men jag gnäller absolut inte.
 
Toppen