Senaste nytt

Hur många necessärer har du? (jag har två)

Det vore intressant att grotta ner sig i konsten att packa en necessär. Och planering av kanske fler än en necessär.

Personligen har jag två necessärer sedan jag började jobba som kurir. Då var det enormt bråttom och jag hade inte tid att packa väskor - dubbelkolla så att inget är över 100ml - och ville inte missa tandborsten hemma. Resultatet blev en panik-necessär som alltid är redo där inget får plockas ur och en long-haul necessär som används vid längre resor då det behövs fler produkter.

Panik-necessären ligger i min Tumi tillsammans med mitt resekit: en hållare med pass, kort, utländsk valuta och två par underkläder. Tanken är att jag ska kunna vara hemma och vända på under 60 sekunder och ändå ha allting med mig för en resa på 1-2 dagar.

Berätta mer om hur ni packar necessärer och om ni har med er något ovanligt?
Ibland räcker det med en liten tuva för att stjälpa ett stort lass...
 

jol

Medlem
Jag har en necessär för lite längre resor.
För kortare resor har jag en färdigpackad panik-plastpåse med max 100mL-produkter och tar inte med en necessär alls. Brukar ta med ett par tomma påsar vid säkerhetskontrollen för att kunna byta till en ny och fräsch innan hemresan. Brukar lägga rakhyvel och tanborste i en separat påse.
 

Kebalibre

Medlem
Jag har en necessär för lite längre resor.
För kortare resor har jag en färdigpackad panik-plastpåse med max 100mL-produkter och tar inte med en necessär alls. Brukar ta med ett par tomma påsar vid säkerhetskontrollen för att kunna byta till en ny och fräsch innan hemresan. Brukar lägga rakhyvel och tanborste i en separat påse.
Precis så.
 

FF#1

Medlem
Jag har "allt" jag behöver i en rätt stor samsonite nessesär av hängande modell, i den har jag en 1l zip påse som innehåller det som behövs för en kortare vistelse. Bara att lyfta ur påsen så kommer allt viktigt med.
 

karho

Medlem
Har två necessärer, en genomskinlig mindre med max 100 ml storlekar på allt - används till kortare resor med endast carry on, och en större "riktigt" med lite större förpackningar av vissa saker, samt nagelsax osv.
 
Har plockat bort mer o mer under åren, nu nöjer jag mig med deo o tandkräm, resten tar jag med mig från flyget eller dylikt.

OT: jobbar som kurir? Hur börjar man med det, om man nu vill flyga mer? :cool:
 

Roger J

Medlem
Jag har lagt ner att använda plastpåse. Man blir ju aldrig ombedd att öppna necessären längre. Kör olika necessärer från flyg. Glömmer ofta tandborste.
 

Agö

Medlem
Jag har lagt ner att använda plastpåse. Man blir ju aldrig ombedd att öppna necessären längre. Kör olika necessärer från flyg. Glömmer ofta tandborste.

På Billunds flygplats tog säkerhetskontrollanterna i juni ut allt innehåll i min genomskinliga necessär. Ögonmåtten dög tydligen inte...
 

ACervin

Medlem
Den "stora" necessären med allt möjligt, en massa mediciner, fickkniv etc åker bara med om det är incheckat bagage, vilket är allt mer sällsynt. Kör numera med en liten amenity kit necessär i Porsche design från Thai. En tandborste går precis in på diagonalen. Fyller på med mini tandkrämstub. Vid sidan en plastpåse med deo och 50 ml doft (Aqua di Parma).
 
Toppen