Senaste nytt

Hur räknar Hilton stays över nyår?

agehall

Medlem
Jag har en bokning hos Hilton över nyår. Någon som vet om denna stay kommer att dyka upp på 2013 eller 2014?
 

Senator

Moderator
När du checkar ut från bokningen. Kollade samma sak nu i brytpunkten mellan 2012 och 2013. Om det är viktigt, dela upp bokningen med check ut 31/12 och ny incheckning samma dag. Jag var 5 000 poäng från Diamond VIP, men HH Diamond VIP Kundtjänst i Dallas fixade Diamond VIP direkt när jag frågade vad jag skulle göra.
 

agehall

Medlem
Planen är att fixa 10 stays i god tid före 31/12, men vem vet, det kanske bara blir 9 och då är det viktigt... Har just nu 3 stays redan bokade på den här sidan nyår, så 7 till bör ju gå att fixa tycker jag.
 

Senator

Moderator
Det var väl någon här inne som körde 2 veckor i Vegas med 14 bokningar på två hotell och ändrade varje dag? :)
 

FF#1

Medlem
Ja på de flesta urbaniserade platserna i USA så är det ju rätt lätt att flytta runt på olika Hilton-hotel, värre i vår del av världen.
 

ulagun

Medlem
När du checkar ut från bokningen. Kollade samma sak nu i brytpunkten mellan 2012 och 2013. Om det är viktigt, dela upp bokningen med check ut 31/12 och ny incheckning samma dag. Jag var 5 000 poäng från Diamond VIP, men HH Diamond VIP Kundtjänst i Dallas fixade Diamond VIP direkt när jag frågade vad jag skulle göra.

Fungerade inte för min del på Hilton Slussen
Hade två helt separata bokningar. En för 30/6 och en ny för 1/7. Som framgår nedan så slogs dessa två ihop till en stay.30/6 noll poäng Fick poäng för bägge dagarna den 1/7 men det räknades som sagt som som en stay.

Går däremot bra vid byte av hotell. Hade en natt på Hilton Vanta och följande på Strand. Räknades som två stays.


30 Jun 2013 - 01 Jul 2013 Hilton Hilton Stockholm Slussen hotel
0


01 Jul 2013 - 02 Jul 2013 Hilton Hilton Stockholm Slussen hotel
9844 View Receipt
Book Again

Base Bonus Miles
Base Points
4422
DIAMOND VIP BONUS - 50% 2013
2211
50% BONUS ON BASE POINTS
2211
DIAMOND MYWAY BONUS
1000
 
Toppen