Senaste nytt

Hur mycket packar du upp när du bor på hotel?

ACervin

Medlem
Själv packar jag inte upp alls utan tar fram dag för dag vad som behövs. Min hustru däremot packar alltid upp även om det bara är för en natt. Fyller alla tillgängliga lådor och hänger in snyggt i garderoben. Hur gör flitiga resenärer?
 

flybob

Medlem
Själv packar jag inte upp alls utan tar fram dag för dag vad som behövs. Min hustru däremot packar alltid upp även om det bara är för en natt. Fyller alla tillgängliga lådor och hänger in snyggt i garderoben. Hur gör flitiga resenärer?

Det beror på hur länge jag stannar. Normalt hänger jag dock upp skjortor/byxor/kavajer även för en/ett par nätter. Just nu har jag en 20 nätters hotellvistelse och då har jag precis som din hustru t.o.m. nyttjat lådorna.
 

David

Medlem
På kortare resor/stay, vilket i princip de jag gör är, brukar jag packa upp skjortor och byxor samt ev kavajer. Resten får ligga i kvar i väskan.
 

johhenrik

Medlem
Om det är fler än en natt brukar jag hänga upp kostym och skjortor. Underkläder o t-shirts har jag alltid kvar i väskan. Lådor använder jag aldrig så slipper jag glömma saker i dem när jag checkar ut. :) Har iofs checkat ut en gång o glömde allt som hängde i garderoben. Som tur var hade jag en kollega som bodde kvar på hotellet ett par dagar till som kunde ta med grejerna hem. :)

Mitt problem är att jag lite för enkelt glömmer att kolla alla utrymmen så därför försöker jag minimera vilka utrymmen jag utnyttjar i rummet. :)
 

Holloman

Medlem
Samma som majoriteten ovan. Undviker lådor och hänger bara upp skjortor/kavaj. Ju mer som ligger i väskan, desto mindre riskerar jag att glömma kvar.
 
Precis som övriga - skjorta/kavaj/kostym etc som behöver hängas hamnar intill varandra i en garderob. Annars stannar det mesta i väskan. Gäller att skapa en rutin och alltid göra på samma sätt - annars slutar det med att man har prylar spridda över världen och inga kläder (eller urladdad iPhone pga att man glömt laddaren) när man ska träffa kunden.
 

agehall

Medlem
Nuförtiden är problemet med glömd laddare mindre tycker jag, eftersom allt körs via USB som är kopplat till datorn. Så man har ett nätverk av prylar att plocka ner i datorväskan när man ska åka, men de är liksom centrerade runt datorn, så de är enkla att hitta.


(Säger jag som nu sitter i Linköping UTAN laddsladd till telefonen... :) )
 

Alf

Medlem
Själv packar jag inte upp alls utan tar fram dag för dag vad som behövs. Min hustru däremot packar alltid upp även om det bara är för en natt. Fyller alla tillgängliga lådor och hänger in snyggt i garderoben. Hur gör flitiga resenärer?

Gör precis på samma sätt och är hustrun med blir det som ovan. Jag plockar i regel ur neccesären och ställer in den i badrummet.
 

Timotey

Medlem
Flyger jag själv låter jag det mesta ligga kvar. Kavaj och skjortor hänger jag upp. När tjejen är med blir hon "vansinnig" om jag inte nyttjar garderoben. (vansinnig är kanske att ta i, men ni förstår)
 
Toppen