Senaste nytt

[Quiz] Gissa vem bär vilket Star Alliance flygbolags uniform

Dr. Miles

Expert
Sedan 18:e juni 2013 är EVA Air Star Alliance medlem.

Vid inträdesceremonin tog de en bild där all Star Alliance medlems flygvärdinnor (+1 flygvärd eller kapten?) samlades.

Här kommer en quiz. Kan ni gissa vem bär vilket flygbolags uniform?
Undvik förkortning som t ex LH, LX, SK. vi ska vara snälla mot nya medlemmar. :)
Passa också på att skriva om vilka flygbolag du har flugit med.

eva-air2.jpg
(Foto: Star Alliance Media Library)

Jag har tyvärr inte svar till quiz:en men vi på BC.se tar säkert reda på vilket är vilket. :)

PS. Vi hade liknande lek på http://www.businessclass.se/skyteam/3968-kaenner-igen-skyteam-flygvaerdinnorna.html fast då hade vi svar redan från början.
 
Last edited:

Fredrik

Medlem
A:Thai
B:Asiana
C:ANA
D:Air China
E:
F:Air New Zealand
G:
H:
I:
J: EVA Air
K:Swiss
L:Austrian
M:
N:
O:Lufthansa
P:
Q:Avianca
R:
S:
T:
 

Fredrik

Medlem
Tror iofs redan jag har identifierat ett fel bland mina gissningar. Det finns säkert någonhär som får full pott.
 
A

Aurora

Guest
Siden jeg er dame ser jeg bare på mannfolka.... og kjenner vel derfor greit igjen mr.P fra SAS? Med SAS badge under vingen :D
 

Dr. Miles

Expert
Min gissning:

A: THAI
B: Asiana
C: ANA
D: Air China
E:
F: Air New Zealand
G: Singapore Airlines
H: South African Airways
I:
J: EVA Air
K:
L: Austrian
M:
N:
O: Lufthansa
P: SAS
Q:
R: United
S:
T:
 

SvartMjolk

Medlem
Fyller på denna med två jag kan:

A:Thai
B:Asiana
C:ANA
D:Air China
E:
F:Air New Zealand
G:
H:
I:
J: EVA Air
K:Swiss
L:Austrian
M:
N:
O:Lufthansa
P: SAS
Q:Avianca
R:
S:
T: ADRIA
 

Lukas2

Medlem
Alla andra Star A-bolag skickar flight attendants, men SAS skickar en four stripes kapten med en gul "Rock'n Roll"-skylt...! WTF?! :cool::)

Kan finnas två förklaringar till att SAS skickar en man:
1: De vill vara lite så där moderna och visa att de håller jämlikheten mellan könen högt.
2. De insåg att de inte hade någon yngre kvinna än 60 år och skicka och insåg snabbt att hon skulle se ut som en gammal mormor, och ge dålig pr..

Är det fel på mina ögon eller är det väldigt många asiater med??
 

Fredrik

Medlem
Verkar klart att andra bolag skickat asiater även om det kanske inte är en majoritet av deras kabinanställda. Flygvärdinna M är Air Canada ser det ut som.
 
Toppen