Senaste nytt

En liten undran - vad gör det finska folket på toan..??

Ulla

Medlem
ForumRunner_20130820_121552.jpg



ForumRunner_20130820_121614.jpg



ForumRunner_20130820_121645.jpg

Har nu sett detta arrangemang på ett flertal finska toaletter å undrar nu om detta är en speciell finsk standard.? Å vad ska man isåfall duscha..? Vore hemskt tacksam om någon på detta forum kunde förklara å räta ut frågetecknet =)
 
Lite väl mycket golvyta, annars skulle detta nog kunna vara en s.k. 'Stockholmsdusch'.
Inte helt ovanligt i små lägenheter i innerstan.
 

gdaily

Medlem
Märks att ni inte har städat offentliga toaletter tidigare. Mycket enkelt att skölja av golvet etc med en slang...
 

niksal

Medlem
Jag har en sådan hemma. Den är mycket användbar till att städa såväl golv som stol, och kunde även tänka mig att den kommer till användning med småbarn. T.ex. duscha av leriga kläder? Eller andra "leriga" ställen?
 

Johannes

Medlem
Ett måste i finska hem. Bidédusch. Jag vet att de finns i de flesta offentliga miljöer i Finland, där används de mest till städning, precis som du ser på bilden finns det också en golvbrunn i utrymmet.
 

Sofia

Medlem
Hade den suttit närmare toan hade det varit en typisk asiatisk bum-gun. Mycket praktiskt i länder med begränsad användning av toapapper ;)
 

pep

Medlem
En fantastisk opfindelse - man bliver skyllet helt ren så underbukserne ikke får fartstriber og holder 1 uge længere :eek:
 

NyfikenGrau

Medlem
Tänkte också på det där när jag var i Finland på semester för ett par veckor sedan, men utgick från att det var en bidédusch - även de som satt på relativt sunkiga och trånga vägrestaurangtoaletter.

Finland = Europas Japan, helt klart :)
 
Toppen