Senaste nytt

Ny inredning i SAS long haul-maskiner

miramax

Medlem
Jo som ni alla säkert redan vet så ska ju SAS fräscha upp sina long haul-plan under den kommande tiden.

Om jag förstått det rätt så ska detta ske innan de nya planen börjar levereras?

Någon som vet något om när detta kan ske? Eller har mer info om hur nya produkten kommer se ut?

Ser fram emot mycket spekulationer! :cool:
 

Malu

Medlem
Min mest kvalificerade gissning är att man går på samma lösning som SN, LX och OS - Thompson Aeros Vantage-stol. Den är nu ganska beprövad, ska vara bland de mer prisvärda (ryktesvis) och man får in ungefär lika många platser på samma yta i en A330. Sedan har SAS visat en bild på twitter med "staggered"-konfig och kommenterat att det kommer att se ut ungefär som den bilden. Kanske inget att bygga en vadslagning på, men en liten ledtråd är det... ;)

Det här ser väl ut som SAS:

brus-2012-a330-cabc-ren-afd-80-6-b1034-01.jpg
(Bild från Patrick Lindon Industrial Design)
 

Malu

Medlem
Airbus själva har tydligen ritat in stolen Sogerma Solstys i sina promobilder. Den är ganska lik Thompson-varianten ovan och ser ut såhär på den promobild för A350 från Airbus som SAS själva lagt ut på Instagram:

4fbde6e1fdac4a55a9426c39767f2254-airbus-a350-business-class--airbus.jpg

Min personliga favorit är annars Sicma Zodiac Cirrus som används (i anpassade varianter) av Cathay Pacific och US Airways. Även denna stol ska bli certifierad för A350.

cathay.jpg
 

Hall

Medlem
Personligen tycker jag att det blir trångt med fötterna i Thompsonvarianten och ganska hårt (har provat SN och LX några gånger hittils, OS snart). QR och EK har klart bättre stolsvarianter i C på longhaul och här går tycker jag LH group åt fel håll iochmed att också LH verkar ha skaffat något liknande som LX, SN och OS redan har.
 

Petter

Medlem
Tycker inte stolen längst ned tilltalar mig, vill gärna sitta så jag kan se tex min sambo utan att sträcka mig fram hela tiden för att ha en konversation.
 

Randy Marsh

Medlem
Min personliga favorit är annars Sicma Zodiac Cirrus som används (i anpassade varianter) av Cathay Pacific och US Airways. Även denna stol ska bli certifierad för A350.
Håller med! Har bara provat business class på British Airways, SWISS, Thai och American Airlines, men Sicma Zodiac Cirrus som används i AA:s nya business class var överlägsen. Undrar hur många färre (eller fler?) stolar man får in jämfört med Thompson Aero-stolen? (som f.ö. känns som ett ganska tråkigt val)
 

Dr. Miles

Expert
Jag har inte provat Sicma Zodiac Cirrus modell (som används bl a på Cathay Pacific) än, men jag tycker att Sogerma Solsty modell (som används bl a på THAI) är bättre än Thompson Aeros Vantage modell (som används bl a på SWISS).
 
Toppen