Senaste nytt

Mistakefare eller inte på AVIS

Bryant

Medlem
Har haft en bokning liggandes inför min resa till Chicago i veckan för 2 dagar. Kostnad för detta var ca 110USD. Jag ändrade precis till 3 dagar och då fick jag priset 87USD för en Mellan : 4X4 ex. Jeep Wrangler eller liknande. Bilmärke kan inte garanteras.

Priser var vid betala nu vilket jag gjorde. Betala på plats var 510USD. Nu blir det till att glida runt i Chitown i en onödigt stor bil... men men. Är den för stor kanske man kan byta till en mindre :).


Pris för hyra: SEK 504,91
Inkluderat i ditt pris: Alla obligatoriska avgifter,, Självriskreducering, Försäkring mot tredje part, Skatt Fria miles Vänligen observera att i händelse av avbokning, utebliven ankomst eller modifiering av din förbetalda hyra, kommer erlagd betalning att återbetalas, med förbehåll för de avgifter och villkor som anges i bokningsvillkoren.
 

charlesswe

Medlem
Kontor samt CDP info tack ;)

Tips: Nästa gång välj JAPAN eller BOUVET ISLAND (obemannad Norsk ö i Södra Atlanten, nice beaches) som land. Då får du alltid Betala-på-plats pris.
 
Last edited:

Bryant

Medlem
Det begreppet finns inte i USA. Och om du ska ner i de södra förorterna så behöver du ha lite pansarvagn.

Ja, det finns en del förorter där jag inte skulle vilja ha soppatorsk.


Jag är lite fundersam kring vilken bil jag faktiskt bokat. Enligt bokningsbekräftelsen så är det en 4x4, loggar jag in på Avis UK är det en 4x4 men tittar jag på avis.se så är det en Chevrolet sonic, dvs en liten bil!? Hursomhelst, det blev billigt och nu är det lite spännande också.
Det som iofs inte är så kul är att på den amerikanska sidan så hittas inte min bokning alls!
 

Bryant

Medlem
Jag har kollat runt på AVIS hur mycket en Jeep Wrangler kostar att hyra och jag konstaterar att det är otroligt billigt. Alltså är inte min bokning någon mistake fare.
 

Bryant

Medlem
Nu har jag hämtat ut bilen. När jag kom till fram till disken märkte jag direkt att något blivit fel. Skönt tänkte jag, eftersom jag ångrat mitt val av Jeep Wrangler. Varför? Jo, risken att få en soft top var överhängande och väldigt opraktisk när man ska köra från butik till butik. Dessutom pratade de om en pick-up hela tiden och det ville jag absolut inte ha!

Nåväl, det slutade med att jag fick välja valfri stor bil. Gick ner i garaget för att se vad som fanns och valde en Chevrolet Traverse en standard elite SUV. Något fel måste det varit eftersom jag endast betalade 500:- istället för 3500:- som det borde kostat.
 

Storsteffe

Medlem
Dålig på prisbilden i övriga USA men i Texas hyr man en Jeep Gr. Cherokee i 2 veckor för 5000 och minivan för runt 4500 så 3500 för 3 dagar känns som ett rån.
 
Toppen