Senaste nytt

Bästa Scandic hotellet i Sverige?

Jacob

Medlem
Jag har testat ett antal Scandic hotell i Sverige och noterat att det kan skilja ganska stort i interiör, kvalitet och faciliteter. Några hotell börjar bli påtagligt gamla och slitna samtidigt som det finns ett antal guldkorn som tvärtom är riktigt häftiga.

Vilket är ditt favorit Scandic-hotell i Sverige och varför? Och vilket är det sämsta?
 
Jag gillar ju Scandic Grand Central i Stockholm. Väldigt snygg design på hotellet både utsidan och insidan. Baren på andra våningen är riktigt cool och en stor frukostbuffé.

Helt övergripande är de ett riktigt "design hotel"

Scandic grand central.jpg
 
Last edited:

telelina

Medlem
Jag bor ju mest på Scandic i köpenhamn, men alla innerstads Scandic i Sthlm är väl bra? Då har jag iof bara varit på deras barer/restauranger.
 

Kastrup

Medlem
Jag har testat ett antal Scandic hotell i Sverige och noterat att det kan skilja ganska stort i interiör, kvalitet och faciliteter. Några hotell börjar bli påtagligt gamla och slitna samtidigt som det finns ett antal guldkorn som tvärtom är riktigt häftiga.

Vilket är ditt favorit Scandic-hotell i Sverige och varför? Och vilket är det sämsta?

Överlag tycker jag Scandic styrka är dess trevliga personal. Bästa Scandic jag besökt är dock Sjöfartshotellet på Katarinavägen i Stockholm, trevligt och tidlöst.
 
Scandic har som bekant ett stort antal hotell i Norden och även i Europa. Då man tidigare koncentrerade på Esso motorhotell och dess karaktäristiska hotell till förvärv som t ex. Provobis skiljer sig naturligtvis hotellen i utförande och standard.
Men som alla större hotellkedjor jobbar även med koncept. Bra tycker vissa, mindre bra tycker andra. Personligen tycker jag att det är bra.
Man vet vad man får och vad man kan förvänta sig. För den som är ute efter unikt boende finns andra alternativ.

Personligen gillar jag frukosten på Scandic Rubinen och självklart även rummen.
Omtanken på Sjöfartshotellet
All historia inom Hasselbackens väggar.
Scandic Nyköping City
Scandic Grand Central är ett utav Scandics flaggskeppshotell och utmärker sig självklart extra.

Det bästa med Scandic vill jag ändå påstå deras miljöarbete. Där känner jag både en stolthet som både anställd och som gäst. Att när jag bor på ett Scandic hotell- då bor jag miljövänligt. Omtanken om miljön vet ni.
Självklart också all fantastisk personal ska lyftas fram.
 

Najk

Medlem
Jag har bott mycket på Scandic Anglais, och gillar det. Ibland vill man ha lugn och ro och då funkar gym och bastu. Vill man ha lite liv och rörelse brukar det ofta vara mycket folk nere i baren.
 

skydiver

Medlem
Bodde på flera Scandic-hotell under den gångna semester (frinätter), och då tycker jag att Scandic Karlskrona och Scandic Karlstad City var de som vi upplevde som klart bäst. Scandic Karlskrona låg väldigt fint till, med fin terrass/restaurang. Fräscha rum.
Karlstad City var också väldigt fint och fräscht, och de hade ett roligt koncept med smårätter serverade i cocktailglas i restaurangen.
Övriga besökta var Webers (Köpenhamn), Hallandia (Halmstad) Europa (Göteborg) samt en middag på Scandic Gävle (den vid motorvägen).
Hallandia var klart sämst. Dels pga klart tafflig service samt luftkomforten på rummet som inte verkade gå att göra något åt...
 

Treo

Medlem
Scandic City i Malmö har varit bra, liksom de i Sthlm jag besökt (ett på Östermalm och så det där vid Centralen).
 

Timotey

Medlem
Har inte bott på extremt många Scandic hotell men gillade både Anglais och Hasselbacken dock ett ganska litet rum på Hasselbacken. Håller med om att man allt som oftast möts av trevlig personal på hotellen.
 
Toppen