Senaste nytt

The Leading Hotels of the World - Erfarenheter?

Rätt kaxigt namn på denna kedja - vad har ni för erfarenheter?

I Norden hittar vi Grand Hôtel Stockholm, Hotel d'Angleterre i Köpenhamn och Hotel Continental i Oslo - alla tre riktigt trevliga hotell enligt mig.

I London tillhör the Ritz kedjan som exempel.

Deras bonusprogram heter "Leaders Club" men jag har aldrig hört någon nämna det som ett prioriterat kort:
http://www.lhw.com/leaders-club
 

Ozz

Medlem
Vi har testat några olika, i synnerhet i Europa, bl.a. i Barcelona, Amsterdam och självklart Ritz i London.

Ritz är ett hotell som jag aldrig kommer att återvända till, vi (Fru Ozz & jag) firade bröllopsdag i London och bodde då på Ritz. Då detta är i augusti och undertecknad alltid går i shorts och sandaler så var fallet även så när vi checkade in på Ritz. Att jag dessutom har en förkärlek till tatueringar och mina ben är täckta av bläck till ca 50% gjorde inte saken bättre. Redan vid incheckningen kände vi oss "felplacerade" och resten av vistelsen blev inte heller den nån speciellt gemytligt upplevelse.

Vi fick bl.a. inte ta en drink i hotellbaren då jag saknade slips, min fru blev nekad att komma in till frukosten då hon hade "fel" skor på sig o.s.v. Att vi hade en stor svit och beställde champagne på rummet hade mindre betydelse och den arroganta synen på oss vanliga gäster bara fortsatte.

Vi har bott på två olika "lhw-hotell" i Barcelona varav det ena var en mycket positiv upplevelse och det andra lite för mycket "näsan-i-vädret-attityd" för oss. Vi har också bott ett flertal gånger på Grand i Sthlm som är ett hotell som vi verkligen tycker om, vi känner oss alltid välkomna dit och om det beror på att vi är returning guests eller inte det vet jag inte men Grand älskar vi.

Istället för att leta hotell på lhw så brukar jag kika en del på slh som oftast har lite mer personlig stil på sina lyxhotell.
 

jsn

Medlem
Är det inte Ritz London som har storheten att tillåta män att inte ha slips under frukosten? Dock är det naturligtvis krav på kavaj...
The dress code of The Ritz reflects the ambience and style of the different areas of the hotel. In The Ritz Restaurant and The Palm Court, gentlemen are required to wear a jacket and tie; jeans are not permitted. For The Rivoli Bar smart attire is a must. Please note that sports shoes are not permitted in The Ritz Restaurant, The Rivoli Bar or The Palm Court at any time.
London Hotel Afternoon Tea - The Ritz - Tea Types
 

Valley

Medlem
Med andra ord. När gäster som C Hoy, M Farah, m fl, bor på hotellet och smyger ner till baren i delvis träningskläder. Så kommer de bli bortskickade.
Skulle inte tro det va ..........
 

Tockstew

Medlem
Har just bott på Hotel Botanico, Puerto de la Cruz (Teneriffa) som är medlem i organisationen. Mycket positiv upplevelse med en mycket proffsig personal och ett utsökt SPA. SPAt ligger helt separat med flera utomhuspooler och bastu mm. Åldersgräns på 16 år garanterar lugn och ro.

Tock
 

Homer

Medlem
Rätt kaxigt namn på denna kedja - vad har ni för erfarenheter?

I Norden hittar vi Grand Hôtel Stockholm, Hotel d'Angleterre i Köpenhamn och Hotel Continental i Oslo - alla tre riktigt trevliga hotell enligt mig.

I London tillhör the Ritz kedjan som exempel.

Deras bonusprogram heter "Leaders Club" men jag har aldrig hört någon nämna det som ett prioriterat kort:
Leaders Club Membership : Leading Hotels of the World


Bott på The Victoria Falls Hotel Details : Victoria Falls, Zimbabwe : Leading Hotels of the World
"faded glory" med knarriga golv till våldsamt överpris.

Standardrummen på Grand Hôtel Stockholm är verklingen inga höjdare när man betänker vad de kostar,
fint spa dock.

Inte bott där men noterade att Gran Meliá Fénix Details : Madrid, Spain : Leading Hotels of the World
, lustigt med ett hotell som ingår i två kedjor samtidigt.
 

Homer

Medlem
Rätt kaxigt namn på denna kedja - vad har ni för erfarenheter?

I Norden hittar vi Grand Hôtel Stockholm, Hotel d'Angleterre i Köpenhamn och Hotel Continental i Oslo - alla tre riktigt trevliga hotell enligt mig.

I London tillhör the Ritz kedjan som exempel.

Deras bonusprogram heter "Leaders Club" men jag har aldrig hört någon nämna det som ett prioriterat kort:
Leaders Club Membership : Leading Hotels of the World


Bott på The Victoria Falls Hotel Details : Victoria Falls, Zimbabwe : Leading Hotels of the World
"faded glory" med knarriga golv till våldsamt överpris.

Standardrummen på Grand Hôtel Stockholm är verklingen inga höjdare när man betänker vad de kostar,
fint spa dock.

Inte bott där men noterade Gran Meliá Fénix Details : Madrid, Spain : Leading Hotels of the World
lustigt med ett hotell som ingår i två kedjor samtidigt.
 

CPHDANE

Medlem
Leaders Club adskiller sig fra de fleste andre Reward programmer, fordi man skal betale et årligt medlemsgebyr.

Jeg har positive erfaringer med mit Leaders Club membership (150 USD/år). Det er dog fair at pointere, at jeg har modtaget medlemsskabet gratis fra min søster, som er unlimited member (1200 USD/år).

Man kan ikke rigtig betragte LHW, som en hotelkæde i traditionel forstand, men bedre som en sammenslutning af luksushoteller, der individuelt skal godkendes for at kunne at optages i LHW. Sædvanligvis deler hotelkæder fælles ejerskab og/eller fælles operativ organisation, men dette gælder altså ikke for LHW. Derfor kan man fx også opleve, at visse hoteller fra Fairmont-kæden er medlem i LHW, men langtfra alle. Ligeledes gælder fx Melia-kæden. De opererer over 350 hoteller i 35 lande, og ud af 24 Melia hoteller i Madrid, så er det som Homer nævner tidligere i tråden kun, Gran Melia Fenix, der er med i LHW.

Jeg vil gerne beskrive nogle af de fordele jeg oplever ved / har oplevet under mit Leaders Club medlemsskab:

Prisgaranti: Hvis jeg booker et ophold igennem LHW, og finder et tilsvarende værelse billigere online indenfor 24 timer efter bookingen, så tilbyder LHW prisgaranti. Jeg plejer altid, at kunne finde en pris/tilbud, hvori morgenmaden ikke indgår. Plejer at bruge Trivago til at finde det billigste ophold.

Comp. Breakfast: Mit medlemskab giver gratis continental breakfast for 2 personer per døgn.

Welcome gift: Varierer fra hotel til hotel. Nogle gange en kage, frugtkurv eller marmelade, andre gange en halv flaske rødvin. Unlimitted membership gav ved samme ophold en hel flaske sekt i stedet for den halve flaske rødvin. (Hamborg)

Room Upgrade: Leaders Club giver muligheden for en upgrade, men dette er ikke en garanteret upgrade. Jeg er dog blevet opgraderet ved ankomst til en bedre kategori, hver eneste gang jeg har booket igennem LHW. Hvis man skal sammenligne Leaders Club og unlimited, så kan jeg referere til førnævnte ophold i Hamborg. Jeg betalte cirka 180 EUR/nat og min søster det samme for en tilsvarende kategori. Jeg blev opgraderet til et værelse med face value på 490 EUR/nat , og min søster til et værelse med face value på 820 EUR/nat.

Rewards: For hvert hhv 5. eller 4. ”stay” optjener man en gratis overnatning på ethvert LHW hotel. De rejsende, som vil opnå de største fordele, er dem, som har mange stays på bare en eneklt eller to overnatninger, sammenlignet med dem der har få stays, men med mange overnatninger.

Konklusion: Jeg vil umiddelbart vurdere, at jeg igennem Leaders Club opnår 40-60% besparelse i forhold til listeprisen på det leverede produkt. Det kan dog blive mindre, såfremt hotellet ikke giver en upgrade.

Jeg håber ovenstående har hjulpet ift LHW.

PS: Hvis nogle har intentioner om, at tilmelde sig LHW, er de meget velkommen til at sende mig en PM med deres email. Jeg bliver krediteret ét stay, hvis jeg som medlem sender dig en indbydelse fra LHW’s hjemmeside. Dette er dog ikke motivationen for, at have skrevet indlægget.
 
Last edited:
Toppen