Senaste nytt

Turkish Airlines business class, välja säte, Amadeus, hur?

Ikaros

Medlem
Har en business class-biljett med TK (både inom Europa och interkontinental) och jag skulle vilja ändra den plats som resebyrån gav mig. Jag har Amadeus-bokningskod och E-ticketnummer men jag hittar ingenstans på TK:s hemsida där man kan fixa det. Flyger går i mitten av oktober (om det spelar någon roll).

Jag skulle gärna byta säte då jag sitter på rad 8 i Boeing 777-300ER v1 och den ska inte vara bra enligt SeatGuru. Men helst av allt skulle jag försöka paxa någon av F-kabinerna men det kanske inte går? (det är ett plan som TK wet leasar av Jet Airways och det ska tydligen inte finnas någon TK F-biljett så någon måste väl sitta i F trots att man bara har en vanlig business biljett?) Länk till tråd om detta:

http://www.businessclass.se/star-al...asar-3st-boeing-777-300-fran-jet-airways.html


Vore tacksam för hjälp om någon vet hur man bäst fixar det!
 
Last edited:

Magino

Medlem
Jag rekommendera dig att ringa till TK och fixa de platserna som du vill ha, vet dock inte hur de ställer sig till att boka platser i "F-delen"
 

Jonas C

Medlem
Om du har ett amadeus nummer så kan du väl testa att boka plats på LOT eller Lufthansas hemsida? Annars måste du nog ringa till Turkish och boka platserna över telefon.
 

Ikaros

Medlem
Nope varken LOT eller LH:s hemsida funkar för detta (tydligen använder inte TK Amadeus men den resebyrå som jag bokat via har gett mig en Amadeus "kod"). Det blir väl att ringa först till resebyrån i fråga och sedan till TK:s kundtjänst om det inte funkar. Tack för all hjälp!
 

johhenrik

Medlem
F-kabinen släpps inte i förväg vill jag minnas. Finns en lång tråd om det på Flyer Talk i Turkish-forumet. Kan vara att rad 1 inte släpps också. Där kan du iaf se vilka platser som är F-kabinen.
 

Farebasis

Medlem
Nope varken LOT eller LH:s hemsida funkar för detta (tydligen använder inte TK Amadeus men den resebyrå som jag bokat via har gett mig en Amadeus "kod"). Det blir väl att ringa först till resebyrån i fråga och sedan till TK:s kundtjänst om det inte funkar. Tack för all hjälp!

Logga in på Checmytrip.com så ska du kunna se TK record locator där, annars bör den även
finnas på din tidtabell som du fått av din resebyrå (om de mailat den från Amadeus)
där brukar du hitta den under flightnumret.
 
Toppen