Senaste nytt

Radisson Blu Royal Viking eller Radisson Blu Waterfront i Stockholm? Vilket är bäst?

Sakoz

Medlem
Royal Viking uppgraderar Club Carlsson Gold, det gör inte Waterfront, men Waterfront är i sig fräschare och mer fancy. Men jag gillar inte Waterfronts attityd. Kommer inte bo på Waterfront något mera förens jag fått skriva av mig ordentligt. Dom har en uttalad policy från ledningen att enbart uppgradera concierge medlemmar.

Kändes lite som Pressbyrån nedre plan på T-Centralen, otrevligare personal får man leta efter, dom kan bete sig som dom vill för kundflödet är så extremt, minst 500 nya kunder varje dag.... och då räknar jag nog lågt.

Självfallet var inte personalen otrevlig på Waterfront men det var någon slags fasad och kaxighet som jag inte gillade, Att jag var Club Carlsson Gold betydde inte ett dugg. Inget som helst mervärde.
 

Alx

Medlem
Jag bodde på Waterfront för två veckor sedan. Hade bokat 2-4-1 nätter som Club Carlson Gold och blev uppgraderad till Business Class rum och frukost utan att ens fråga. Så jag vet inte om det verkligen stämmer att de INTE uppgraderar?!

Däremot tycker jag att Waterfront är allt annat än fancy, förvisso nytt och fräscht, men känns snarare som en billig temporär barack.
 

Sakoz

Medlem
Jag bodde på Waterfront för två veckor sedan. Hade bokat 2-4-1 nätter som Club Carlson Gold och blev uppgraderad till Business Class rum och frukost utan att ens fråga. Så jag vet inte om det verkligen stämmer att de INTE uppgraderar?!

Däremot tycker jag att Waterfront är allt annat än fancy, förvisso nytt och fräscht, men känns snarare som en billig temporär barack.

Det stämmer i allra högsta grad, jag hade diskussioner med en av cheferna i receptionen som meddelade mig den uttalade policyn från styrelsen och jag pratade med flera i personalen om detta vid olika tillfällen utan att väcka uppmärksamhet; att dom måste vara det enda Radisson hotellet som inte uppgraderar sina lojala CCG. Visst uppgradering är ingen garanti om du inte är concerige, men andra hotell försöker verkligen.

Med "fancy" menar jag lite design här och där och fräscht och modernt, kanske fel ordval från min sida eller tolkningsfråga.
 

Alx

Medlem
OK, jag kanske hade tur den gången, men det skulle i så fall ha varit en av ytterst få gånger jag "drabbas" av tur! Eller så var incheckningstjejen inlånad från ett annat Radissonhotell?!

Hur som helst så uppgraderades jag utan att ens behöva fråga, vilket är första gången något sådant händer mig på ett Radissonhotell. Personligen tycker jag att Radisson har en hel del att lära av Hilton hur man hanterar sina lojala kunder. På Hilton uppgraderas man innan ankomst och allt är förberett och klart. Inget snack om saken, finns det rum lediga uppgraderas man, PUNKT! Jag har aldrig blivit utan uppgradering på Hilton ens när jag bara har haft Guldstatus.

En nydesignad barack kort och gott! ;)
 

Sakoz

Medlem
Intressant Alx! Håller med dig om Hilton, där uppgraderas man alltid som Gold eller Diamond medlem jag har aldrig varit med om att inte blivit uppgraderad på Hilton.

När det gäller Radisson och Park Inn var det nu i oktober på Waterfront första gången jag någonsin inte blivit uppgraderad som Goldpoints Gold/Club Carlsson Gold och innan jag hade den statusen blev jag uppgraderad genom AMEX Platinum.
Waterfront bokningen gjorde jag ca 8 dagar innan check-in.
 

Alx

Medlem
Aha, där kanske vi har svaret! Uppgraderar de mot Amex? När jag tänker tillbaks så hade jag inte ens fått mitt Club Carlsonkort hemskickat då och det var faktiskt i samband med att jag registrerade mitt Centurionkort för "incidentials" som hon meddelade att hon uppgraderat mitt rum. Jag hade ingen aning om att Amex gav uppgraderingar på Club Carlson. Alltid lär man sig något nytt! :)
 

Sakoz

Medlem
Alx: Japp det stämmer, det är därför bra att ta den extra bokningsavgiften på 100 SEK och boka genom AMEX Platinum/Centurion Travelservice eftersom dom alltid skriver "VIP-PLS-UPG" det i kombination med att man har hyfsat hög status hos kedjan kan resultera att man blir bumpad två steg. Detta gäller enbart Amex Platinum och Centurion, sen har AMEX avtalspriser på vissa hotellkedjor och i vissa städer. Men min erfarenhet är att det varierar ganska stort så har man tid, lönar det sig att dubbelkolla, jag har även varit fräck nog att be AMEX ringa och säga att vår medlem är beredd att bo i Er svit om han får den för ex. 3000 SEK natten eller vad det nu må vara, och det fungerar i princip fitfy-fifty av alla gånger jag försökt, man får ju använda det sunda förnuftet och göra det ibland bara. Ok, det är väl inget fel med det egentligen, men det handlar om att ge och ta i min värld; en bra balans, utan att mjölka ur till sista droppen och bete sig som en snål Scandic gäst som vill pruta för ölen i baren. :)
 

eramag

Medlem
Tack för den nyttiga inputen! Jag kommer att välja Royal Viking just för dess bekräftande av status. Kalla mig old fashioned, men för mig är ett trevligt och uppskattande bemötande viktigare än det nyaste rummet.

Fick idag klart att jag januari till mars kommer att ha 38 hotellnätter i sthlm.
 

rob74

Medlem
Trist att höra om den tråkiga attityden.
Mitt hem i Stockholm brukar vara Royal Viking. Spenderade en födelsedag där och då registrerade jag allt till EB. Bestämde mig för frukost/lunch på rummet och la till "fyller år idag - gärna lite champagne och jordgubbar", bara för att se vad de skulle göra.
Det smakade gott med champagnefrukost, kan jag säga! :D
Och nöjda kunder återvänder, som bekant...

Som CCG har jag fått uppgradering utan att be om det på alla mina 5 vistelser hittills sedan september. Och det verkar ha varit gjort innan jag checkat in.
 
Toppen