Senaste nytt

Erfarenheter från Sheraton Stockholm

rvarttinen

Medlem
Bodde där några veckor förra sommaren när vi renoverade hemma. Hade en hel del poäng att nyttja ...
Kan nämna att det är ett trevligt hotell, bra service, bra restaurang, etc. såsom kan förväntas av ett hotell i den klassen (många affärsmän och hitresta amerikaner). Blev uppgraderade till ett s.k. Club Room, dvs tillgång egen lounge med frukostbuffé, kaffemaskin och bar på sena eftermiddagen.
Kan skriva mer utförligt vid ett senare tillfälle ...

P.S. Intressant detalj, även om du använder SPG-poäng för vistelsen så räknas det fortfarande som en 'stay' och bonuskontot för antalet bumpas upp. //D.S.
 

agehall

Medlem
Jag har försökt bo där ett par gånger men det har alltid misslyckats av någon anledning. Sist var det efter en blöt kväll på krogen då jag inte kände för att släpa mig hem då jag var gräsänkling. Ringde och försökte boka en natt för poäng, vilket inte i sig var några problem. Dock hade de problem att boka innevarande natt då klockan passerat midnatt (var väl runt 02). Så efter lite om och men så struntade jag i det och åkte hem istället.

Som Rvarttinen skriver så räknas awardstays numera mot kvalificerande nätter vilket är väldigt generöst. Är man ute efter billiga nätter på SPG är det nog dock fortfarande så att det är rätt prisvärt att försöka ta ett par i Dubai där Four Points By Sheraton ofta är riktigt billigt och förvånansvärt bra!
 

micke

Medlem
Bott där vid 3 tillfällen och alltid fått väldigt bra och vänlig service. Ett högklassigt hotell i mina ögon. Hade dock hoppat eftersom den känns lite rörigt. Roomservice kanske.
 

nilsson

Medlem
Jag bor ofta där och tycker det är ett helt OK hotell, men absolut under medel för att vara Sheraton brand. Allting är aningen mindre än om man byggt det idag, men det ser ut som om man genomför alla renoveringar man kan göra utan att faktiskt bygga om.
 

onobond

Medlem
Ett av två hotell jag regelbundet använder i Sthlm. Som SPG Platinum alltid uppgraderad. Servicen super. I receptionen kommer personal som bara sett mig en eller två ggr ihåg mig o hälsar mig välkommen åter, innan jag hunnit säga mitt namn - lite värmande efter en lång resa. Man har personal i receptionen som är problemlösare, vilket inte är så vanligt i Sverige, där det i många hotellreceptioner bara finns problemidentifierare
 

Mindek

Medlem
De har en rutin där man "checkar in" med sitt rumskort innan man kommer in till frukosten. Antagligen bara ett missförstånd som sen blåses upp till kränkthetshets i PK-Sverige zzzzz
 

Moco

Medlem
Bodde några nätter förra veckan på det aktuella hotellet. Servicen var på rekordlåg nivå överlag, och det var extremt dålig ordning i frukostmatsalen med förvirrad och rent oförskämd personal, så jag är inte förvånad. Redan vid incheckningen skar det sig när receptionisten blåljög mig rätt upp i ansiktet om att jag uppgraderats till ett bättre rum...vilket visar sig vara ett vanligt standardrum. Väntar med spänning på hur det utvecklas, men konstaterar att Sheraton generellt sett degat ned sig och inte erbjuder fräscha och attraktiva hotell längre. Jag är en varm förespråkare av att ge människor möjligheter att lära sig ett yrke och arbetslivserfarenhet, men man kan inte ta ut hutlösa priser och enbart ha praktikanter och personal som inte förstår sig på vad det innebär att arbeta inom lyxhotellsbranschen (sett till Sheraton och lyxhotell i allmänhet) i tjänst - vilket verkar vara fallet på Sheraton Stockholm nu.
 
Toppen