Senaste nytt

[Business class] Tokyo-Sydney, Brisbane T/R, Air Niugini 19.650 SEK inkl. skatter

Dr. Miles

Expert
[Business class] Tokyo-Sydney, Brisbane T/R, Air Niugini 19.650 SEK inkl. skatter

Der är inte speciellt billigt, men om man vill testa ett udda flygbolag som tillåter stopover på ett udda ställe kan det vara något.

NRT-SYD/BNE T/R
Flygbolag: PX (Air Niugini)
Kabinklass: Business
Bokningsklass: C
Fare basis: Endast tillgänglig för resebyrå i Japan
Pris: 190.000 JPY(ca 16.300 SEK)+ skatter(ca 3.350 SEK), totalt ca 19.650 SEK inkl. skatter
Min/Max stay: 4/28 dagar
Förköpskrav: 7 dagar
Giltig för utresa: mellan 05 NOV 2011 - 31 MAR 2012
Stopover: 1 stopover i Port Moresby i varje riktning. 5.000 JPY per stop.
Återbetalning: Nej
Ändring: Nej
Routing: Tokyo-(PX)-Port Moresby-(PX)-Brisbane/Sydney


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Enligt denna bild, ser det ut som om de använder recliner seats i Business class.

Man kan kreditera Air Niugini(PX) flighter till Qantas Frequent Flyer. PX C klass ger 125% användbara Qantas miles.

Jag antar att det ligger på gränsen till vad som kallas Söderhavet.
Jag undrar om Jacob redan har testat det här flygbolaget...
 
Last edited:

Jacob

Medlem
Jag antar att det ligger gränsen till vad som kallas Söderhavet.
Jag undrar om Jacob redan har testat det här flygbolaget...
Jag skulle inte räkna Papau Nya Guinea som Söderhavet. Hur som helst bör man nog vara lite försiktig med att göra en stopover i Port Moresby eftersom landet är ganska instabilt och brottsnivån hög, gör man det bör man definitivt organisera allt i förväg. Att endast byta flyg är förstås inga problem, det är en liten och behändig flygplats.

Jag har inte testat Air Nuigini men var på god väg i somras då de bl.a. flyger sträckan Port Moresby-Honiara. Honiara är huvudstaden på Solomonöarna, en ögrupp jag ännu inte besökt.
Air Niugini har dock något gamla flygplan, Boeing 767 på längre flygningar och Fokker 100 på kortare flygningar, men servicen ska vara bra och personalen mycket trevlig.
 
Toppen