Senaste nytt

Någon som vet något om Hebei Airlines ?

Tur-Ture

Medlem
Hej o hjälp !

Håller på och försöker tråckla ihop en vettig Kinaresa som både ska vara vettig för mig o acceptabel för min arbetsgivare (läs billig). Air China är överlägsna eftersom man kan få inrikesbiljetterna nästan gratis när man bokar international på deras hemsida. Men det blir alltid ett glapp någonstans. Nu behöver jag ta mig från Xi'An till Mianyang och hittar en perfekt flight (490CNY)med Hebei Airlines som jag aldrig hört talas om. Hittar ingen hemsida heller, lite googlande referar till adresser på lite olika hotell - känns inte helt bra.

Planen verkar vara nya E190 vilket är helt ok för mig, men finns bolaget kvar i Oktober. Skulle också vara bra om någon vet något om deras trackrecor på inställda flighter. Det dräller ju inte av alternativ direkt.

Stort tack på förhand.

T-T
 
Jag åkte med dom för några år sen, vill minnas att det var från Kunmimg men det kan ha varit Kanton. Skulle åka vid 14-tiden men förseningar meddelades och till slut kom vi iväg ca kl 17 och då inte till Sanya som var min destination utan till Haikou. Bussresa som tog några timmar till Sanya.På flyget som vanligt en massa kineser som struntar i regler om mobiltelefon och som knäpper upp bältet så snart hjulen slagit i marken och börjar ta plats i gången för att komma ut. Annars var det inget särskilt jag kommer ihåg.
 

Magino

Medlem
Hebei är femstjärnig på Skytrax.. Inte så illa men inte så bra!
Här finns en hel del bra info.. (fast det är Wiki) Hainan Airlines - Wikipedia, the free encyclopedia

Fast Hebei och Hainan är inte samma flygbolag

Nu behöver jag ta mig från Xi'An till Mianyang och hittar en perfekt flight (490CNY)med Hebei Airlines som jag aldrig hört talas om. Hittar ingen hemsida heller, lite googlande referar till adresser på lite olika hotell - känns inte helt bra.

Här är en hemsida till Hebei Airlines, tyvärr verkar den inte finns på engelska.
ºÓ±±º½¿ÕÓÐÏÞ¹«Ë¾
 

David

Medlem
Skulle också vara bra om någon vet något om deras trackrecor på inställda flighter. Det dräller ju inte av alternativ direkt.

Enligt flightstats har flighten XIY-MIG en on-time-rating på 92% men en average delay på 84 minuter... Vet iofs inte riktigt om man skall lita på dessa siffror...

Har för övrigt rest med en litet gäng lokala Kinabolag, tycker de är "same shit different name" i många fall.
 

rob74

Medlem
Läste lite för snabbt och tyckte det stod Hebi Airlines, vilket genast fick mig att tänka på Hebi Healthcare, som väl Reefat el Sayed var inblandad i... :rolleyes:
 
Toppen