Senaste nytt

Använder du Best Western Rewards?

agehall

Medlem
Jag skulle sammanfatta det hela så här: BW är bra för att de finns nästan överallt. Det sämsta är att man måste bo på BW.

Har man tur kan det vara ett bra hotell, men oftast är det medelmåttiga ställen som tar hutlöst betalt. Jag undviker själv BW om jag kan men givetvis har man ett BWR-konto för de gånger man måste bo där.
 

Najk

Medlem
Jag är absolut ingen BW-fan men grejen är att de är väldigt ojämna i kvalitén. Anledningen är att det enbart är ett varumärke och samarbete och varje hotell har sin egen ägare. Detta gör ju att det olika ägare har olika profiler och förutsättningar.

Ett BW hotell som jag har mycket positiva erfarenheter ifrån är Hotell Duxiana i Helsingborg. Fräscht och bra med personlig service!
 

ulagun

Medlem
Har varit Diamond flera år och instämmer med helt.
Kvaliten är ojämn oftast låg.
Uppgraderingar och det där med lite godis på rummet m.m. kan man i stort glömma, snarare tvärtom. Verkar ibland som att de har skrubbar i källaren enbart avsedda för rewards gäster. Inga typ Hilton uppgraderingar till Executive här inte.
Att skriva och klaga är bortkastad tid. Om man får svar så är det "Goddag yxskaft.
Anledningen att jag har BW är att det är det är det enda av företagets avtalshotell som har world-wide rewards. Dessutom fungerar Diamond förmånerna i Sverige, till skillnad från t.ex. Norge.
Fördelen som sagt är att de finns på alla möjliga och omöjliga ställen.
Senast Nov hotel i Tirana. F.ö ett av undantagen. En riktig pärla.
 

Valley

Medlem
Trogen B W boende i en väldigt massa år. Bra prisnivåer men väldigt ojämn kvalitet. B W Nürnberg är konstigt nog en liten favorit beroende på personalen och en atmosfär som passar mig. I övrigt får man vara glad om man kan få fart på sin internetuppkopling.
Noble House i Malmö har jag också väldigt bra erfarenheter av, likaså deras systerhotell i happy Hudik.

Men vad gäller deras lojalitetsprogram kan man fundera på vad man har för nytta av Diamond. Bokningsgarantin värdelös, uppgraderingar verkar inte existera inom Europa, mm.

Negativt - som i o f s inte har något med deras lojalitetsprogram att göra - är att jag gav dem en konferensförfrågan via deras hemsida. För att bespara mig lite jobb att kontakta 4-5 hotell själv.
Skulle man inte gjort. Inte tillstymmelse till svar
 

Jerka

Medlem
Är också Diamond och skriver under på inläggen ovan..
Mina synpunkter:

+ Finns lite överallt
+ Rewards poäng fungerar bra. Man får poäng och det finns oftast rum att boka när man vill använda dem
+ Man kan (i vart fall på vissa hotell) få poäng för flera gäster/rum om man betalar allt på samma räkning.

- Grymt ojämn kvalitet på hotellen.
- Förmåner utöver poängtilldelning är nästan obefintligt. ca 80% gångerna får man påpeka om t.ex. Rewardcheck, annars får man den inte.
 

Kris

Medlem
Är BW Diamond. Oftast använt mig av BW i USA (on the road). Inget fancy, men oftast prisvärt om man kommer utanför större städer. När man närmar sig centrala punkter kan dock priset springa upp och därav eliminera eventuella fördelar med BW.

Fått bra bemötande och lite små-perks och uppgraderingar som Diamond. Dock är det ju många BW hotell/motell som inte har någon större differentiering på sina rum, så uppgraderingar kan ju vara inaktuella av den anledningen.

Även bott på BW i Europa någon enstaka gång. Ex Berlin (an der Urania) för <500kr natten. Prisvärt i min mening.

Kom på en till... BW Shinjuku i Tokyo var en hit. Perfekt läge för lite urban life. Vill minnas att jag bokade i god tid och fick rum för ~1000kr natten. Mitt Diamondkort kickade upp oss till högsta våningen i ett rymligt (för att vara japan) rum.

All in all så är jag ganska nöjd vid närmare eftertanke. Men som nämnts ovan finns det många bottennapp också.
 

011430121

Medlem
Sitter just nu på ett BW hotell i Seoul som heter KUK DO, hotell med bra läge och så stannar flygbussen 15 meter från hotellet. Är Diamond men som övriga har sagt mycket ojämn kvalitet på de olika hotellen. President i New York och även hotellet i Berlin med samma namn kan rekommenderas.
 

FF#1

Medlem
Har varit BW medlem i massa år och bara bott enstaka nätter. Nu genom ändrade arbetsuppgifter så har jag ökat antal nätter på BW.
Statusmatchade till Diamond, med blandat resultat.

På vissa hotel händer inget, på andra så har man fått bråka för att slippa betala för sen utcheckning. ( Sen utcheckning visst, det går bra... det blir 20€ min herre.....) på andra så har man blivit uppgraderad till minisvit eller bästa typ av rum, med frikostiga välkomst gåvor mm.

Otroligt ojämt. Hittills så ser det ut som att det är större risk att få "VIP treatment" ju mindre eller mer avlägset hotell. I citylägen har det varit sämre. Har aldrig fått någon restaurang check så det måste jag komma i håg att fråga om nästa gång.
 

Flood

Medlem
Får väl instämma med föregående talare. Ojämnt, men med rätt resemönster så kan de ligga bra till. Jag har några europeiska weekends per år och en årlig roadtrip i USA. Då är de ett bra alternativ. Särskilt i USA när man har slummat några dagar på Motel 6 och Super 8. :p. Hittills har jag fått godis eller frukt två gånger, det är det enda. Inte tagit ut några frinätter ännu, skickar oftast poängen till EB.

Det här året blev det Diamond, har legat på Gold elite innan.
 
Toppen