Senaste nytt

Lång transit i Dubai - tips på vad man kan göra?

Ritz

Medlem
Har en över fem timmar lång transit-tid i Dubai kommande december. Landar på kvällen 22.25 och åker igen kl 04:00. Åker Emirates och har access till business-loungen i A380-terminalen. Hur spenderar man fem timmar bäst på Dubais flygplats?
Det finns tydligen en Shake Shack där, någon som provat den?

Är inte rik så jag har inte råd att köpa någon Ferrari eller Rolls Royce. :)
 

JoE

Medlem
Är det någonstans jag hängt mycket så är det på Dubai Int :)
Beror på vad du vill göra men flygplatsen i Dubai är som mest busy mellan just dina klockslag så förmodligen är det längst kö till det mesta. Men loungen du har tillgång till kan roa dig en bra stund, du har ju även möjlighet ta tåget in till huvudterminalen där ALL shopping håller öppen dessa små timmar, det gör den självklart ute på A-con också men de har inte lika mycket shopping där. Det är dock massvis med folk under den här tiden, överallt. På huvudterminalen har du även fler business-lounger du har access till via Emirates så du kan ju om inte annat gå runt prova alla de olika loungerna! Eller som sagt försöka sova på någon av dem.

Hade du haft 25 min längre transit tid hade Emirates gett dig ett hotellrum inne på flygplatsen helt utan kostnad, ibland går det "tjata" sig till detta men tyvärr långt ifrån alltid!

5 timmar på Dubai flygplats med din access är väldigt lätt fördriven kan jag säga! :)
 
Toppen