Senaste nytt

Emirates konkurrenskraftiga priser i ekonomi till Asien - Ex 3.700 till Malaysia

Traveller

Medlem
Asien för semester? Vi vet ju att Emirates har kört sin First kampanj som hade riktigt bra priser. Men hur är det då i ekonomiklassen?? Vad sägs om att åka till Phuket för 3.900 kronor eller Sydney för 6700 kronor?
Emirates lovar riktigt låga priser. Källa nedan är Flygresor.se.

Emirates börjar flyga till/från Stockholm i september 2013 och dumpar priserna på flygbiljetter till Asien till nivåer som vi inte har sett på många år. Prisexempel:
Tokyo från ca 4000 kr t/r
Hong Kong från ca 3200 kr t/r
Ho Chi Minh-staden från ca 4000 kr t/r
Bangkok från ca 2805 kr t/r
Phuket från 3910 kr t/r
Kuala Lumpur från ca 3781 kr t/r
Singapore från ca 3835 kr t/r
Jakarta från ca 2962 kr t/r
Bombai 2821 kr t/r
Colombo 3500 kr t/r
Sydney från ca 6749 kr t/r
Melbourne från ca 6749 kr t/r
Auckland från ca ca 7200 kr t/r
Hitta priser i vår unika tjänst Prisjägaren
Prisjägaren - söktjänsten för dig som jagar priser
Skynda dig att boka innan kampanjen tar slut!
 
Last edited:

Palazzi

Medlem
Tror att Bali också hamnar runt 3.000kr T/R, som Jakarta. Kombinera med Bali - Darwin (Jetstar) T/R, och du har flugit från Sverige till Australien för 4.000kr! (Om man väljer att räkna Darwins som Australien:p).
 

Lonelyflyer

Medlem
Fick mail nyss från Swiss som hänger på och kör asienkampanj, runt 4500 t/r till HKG

Ni som bytt både i dxb och zrh, är det nån skillnad?
 

agehall

Medlem
Ni som bytt både i dxb och zrh, är det nån skillnad?

Ja. DXB = glättigt och varmt sandlandskap. ZRH = *A lounge med behaglig temperatur. Jag föredrar ZRH alla dagar i veckan, men å andra sidan har jag inte testat EK's lounger. Flyger man i C/F med dem misstänker jag att DXB är helt ok, annars är den rätt överskattad om du frågar mig.
 

Jonas C

Medlem
Norwegian till BKK den 20 augusti med retur den 28 augusti 2806 kronor.

Bra pris det också! Däremot är ju frågan hur bra de kommer att klara sig i konkurrensen, då det knappast är hållbart för dem att ta dessa låga priser när det inte finns någon premiumkabin som kan bidra med lite intäkter.

Men å andra sidan bör väl lågprisbolagens saliens, i kombination med bekvämligheten att flyga direkt vara en avgörande faktor för många.
 
Toppen