Senaste nytt

Lyx och Glamour i Business på Dreamliner vs. brinnande batterier, paneler, etc?

Svenska73

Medlem
Flyger till Dubai i oktober på Qatar som nu kommer att köra Dreamliners på rutten ARN-DOH. Flygnörden i mig jublar och tittar på You Tube klipp och saliverar över 6 timmar i glamour. 3-barns modern som flyger med mannen på samma flight börjar känna en viss oro över brinnande batterier och diverse nödlandningar de senaste månaderna.

Så frågan till er andra: Är ni bekväma med att flyga Dreamlinern eller finns det ett legitimt skäl att boka om dessa biljetter?
 

adhoc76

Medlem
Flyger till Dubai i oktober på Qatar som nu kommer att köra Dreamliners på rutten ARN-DOH. Flygnörden i mig jublar och tittar på You Tube klipp och saliverar över 6 timmar i glamour. 3-barns modern som flyger med mannen på samma flight börjar känna en viss oro över brinnande batterier och diverse nödlandningar de senaste månaderna.

Så frågan till er andra: Är ni bekväma med att flyga Dreamlinern eller finns det ett legitimt skäl att boka om dessa biljetter?

Jag har inga som helst problem med att flyga Dreamlinern....alla nya modeller har varierande omfattning av problem i början... Vi har redan glömt problemen med A380. Qantas hade ju en rätt allvarlig incident. Men det pratas det inte om längre. Så ja - jag är bekväm med att åka Dreamlinern.
 

Traveller

Medlem
Flyger till Dubai i oktober på Qatar som nu kommer att köra Dreamliners på rutten ARN-DOH. Flygnörden i mig jublar och tittar på You Tube klipp och saliverar över 6 timmar i glamour. 3-barns modern som flyger med mannen på samma flight börjar känna en viss oro över brinnande batterier och diverse nödlandningar de senaste månaderna.

Så frågan till er andra: Är ni bekväma med att flyga Dreamlinern eller finns det ett legitimt skäl att boka om dessa biljetter?

Då jag var på flygningen till LHR med BC i fredags och mot ARN i söndags fanns BA engineer ombord. Han berättade att man har kapslat in alla batterier och satt in fläktar, något som inte fanns förut. Det var överhettning som orsakade batteriproblemen och detta är nu löst genom detta. Man har dessutom stängt av nödsändaren i baken på planet och den kommer inte användas utan ersättas med en ny från Honeywell.
 

EricT

Medlem
Flyger till Dubai i oktober på Qatar som nu kommer att köra Dreamliners på rutten ARN-DOH. Flygnörden i mig jublar och tittar på You Tube klipp och saliverar över 6 timmar i glamour. 3-barns modern som flyger med mannen på samma flight börjar känna en viss oro över brinnande batterier och diverse nödlandningar de senaste månaderna.

Så frågan till er andra: Är ni bekväma med att flyga Dreamlinern eller finns det ett legitimt skäl att boka om dessa biljetter?

Min sambo och jag åker ARN-DOH 1 oktober och DOH-ARN 19de oktober i Business i Qatars Dreamliner.

Åker du de datumen kanske?
 
Toppen