Senaste nytt

Intresse för att testa 30 minuter i Business Jet

Den 26:e Oktober anländer BusinessClass gänget med flight BC001 och den sista MD-80 flighten till Oslo. På marken väntar ett par fina kärror från Sundt Air baserade på Gardermoen.

Vi har möjlighet att chartra en Cessna Citation Sovereign och en Bombardier Challenger 604 för rundturer runt Oslofjorden och ett glas bubbel ombord. Många av oss (mig inkluderat) har inte varit med om det tidigare.

Bombardier Challenger 604
Detta plan rymmer 12 personer och kan konverteras till fem sängar. Den flyger till New York på 7:50 från Oslo, maximal räckvidd är 3900NM. Det finns "Air Show" IFE ombord och telefoner, kök etc. Just detta plan levererades 2001 och har konfiguration enligt bilden nedan med ett bord, soffa och en sittgrupp med fyra stolar vända mot varandra.

Under eventet flyger vi med 12 passagerare ombord.


banner-challenger604.jpg Interior1.jpg

Cessna Citation Sovereign
Detta plan levererades 2008 och rymmer åtta personer enligt konfigurationen på bilden nedan. Maximal räckvidd med fyra passagerare är 2600 NM. En exempelflight till London från Oslo tar ca 1:45. Planet har "Air Show" IFE, telefoner, kök mfl.

Under eventet flyger vi med åtta passagerare ombord.


Cessna-Citation-Sovereign.jpg


Nu undrar vi om du är intresserad av att testa flyga Business Jet med oss? Vi behöver fylla planen för att kunna arrangera detta, allt sker enligt självkostnadspris.

Turen är cirka 30 minuter och tar dig runt Oslofjorden och inkluderar ett glas Champagne ombord. Ett kul sätt att få testa livet ombord en Business Jet och ett bra fototillfälle.

Priset blir ca 2195kr (SEK)

Vi är ytterst medvetna om att det inte är billigt, så den diskussionen behöver vi inte ta nedan. Däremot är det intressant att höra om det finns några intresserade, jag testar gärna :)
 
Antar att man måste vara med på MD eventet för att medverka i detta?
Är flygtiden satt till cirka 30 minuter eller är det tiden i planet som avses? (inkl. taxi, start & landning etc.)
 
Last edited:
Antar att man måste vara med på MD eventet för att medverka i detta?
Är flygtiden satt till cirka 30 minuter eller är det tiden i planet som avses? (inkl. taxi, start & landning etc.)

Ja, exakt - det här är bara ett sätt att mäta intresset. Teoretiskt sett skulle du även kunna flyga till OSL och vara med på vårt event där och endast flyga Business Jet men jag gissar att dom flesta kommer med MD-80.

Vi startar och landar från egen terminal (Gardermoen GA) vilket gör flygtiden effektivare än vid en vanlig start med kommersiella flyg från OSL. Jag utgår ifrån att det är "block time" dvs från att hjulen börjar rulla tills hjulen står stilla.
 

jth

Medlem
Det låter inte alls särskilt dyrt för att få prova något som de flesta av oss aldrig kommer få möjlighet att uppleva.
Jag är absolut intresserad. Hoppas bara att det inte blir för tight innan den sista flighten till stockholm går (18:20).
 
Det låter inte alls särskilt dyrt för att få prova något som de flesta av oss aldrig kommer få möjlighet att uppleva.
Jag är absolut intresserad. Hoppas bara att det inte blir för tight innan den sista flighten till stockholm går (18:20).

Det kommer inte vara ett problem med tiderna, vi har bokat transporter etc så att alla hinner med det som ska hinnas med :)
 
Toppen