Senaste nytt

Förslag på US Airways Dividend Miles-bonusresa med golfspel

GillBates

Medlem
Hej har precis dragit in min svåger i USDM-träsket och vi har till våren tänkt att ta oss en sväng till Asien. Tanken är att vi skall klämma in ett par rundor golf. Jag behöver era förslag på en bra rutt som innebär så mycket F som möjligt, men med tanke på att vi inte har så många dagar till förfogande så får det vara "effektiva" flighter. Har ni koll på bra banor som inte innebär för mycket transfer tid (kanske rent utav kunna klämma in en runda på ett stop <24h?) så tas detta tacksamt emot.
Jag använder mig av mallen som Dr Miles har tagit fram:

  1. Varifrån vill du börja din resa? GOT
    Var är din destination? Asien
    När vill/behöver du resa ut? mars-maj 2014
    När vill/behöver du komma hem?
    Hur länge vill du vara borta? 5-6 dagar (Mrs Svåger och Mrs GillBates kan nog tänka sig kortare ;)
    Hur många personer som skall resa? 2
    I vilken kabinklass? F i största utsträckning (*A)
    Med vilka flygbolag vill du flyga med? De som går med USDM
    Vad är din budget? 100 000 Miles (kanske kan fixa 10km till, men gärna 100 000)
    Vad är det viktigaste för dig? Mycket F och trevlig golf
    Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Om det ryms inom den begränsade restiden
 

agehall

Medlem
USDM till asien med framförhållning och tre platser. Tror du har att välja på TG och OZ. Dessutom ska man komma ihåg att även om det bör gå utmärkt att boka nu, så kan det vara omöjligt att ändra resan senare då US är på väg till OW.

Mitt råd är att köra lite awardtravlr eller ANA och kolla tillgänglighet.
 

GillBates

Medlem
Det är två platser som jag skall ha. Det som jag behöver hjälp med är egentligen vilka golfbanor som är värda "omvägen". Annars så kan man väl ta "standard" USDM-rutten GOT-FRA-ICN-NRT-BKK-FRA-GOT (med OZ och TG), och det kanske är den bästa trots allt, men om det finns golfbanor värda att besöka (på bra avstånd från flygplats osv) i HKG, TPE, PVG el dyl. så kanske jag får tänka om.
 

agehall

Medlem
Går ju utmärkt att ta en avstickare från ICN eller liknande om man vill spela någon annanstans. Det kan vara knepigt att få ihop allt i en awardbokning annars. Men ska ni flyga så mycket lär ni inte hinna med så värst mycket golf.
 

Magino

Medlem
Utan att ha koll på lediga platser och så men om du även vill maximera golfen så hade kanske en resa till Hong Kong och ta sig till Mission Hills i Kina. Där har du 11 banor att välja på och hört att en hel del av dem är riktigt bra. Ta dig dit antingen via ICN med OZ, dock får du resa sista biten i C eller Thai i F via BKK.
 

Dr. Miles

Expert
Jag vet inte om kvalitet/play fee av golfbanor men det finns massor av golfbanor runtom Tokyo Narita (NRT) flygplats.

EVA Air Business class TSA-HND_ 54.jpg
EVA Air Business class TSA-HND_ 53.jpg

Karta på Google Maps

Andra alternativ är Johor Baru i Malaysia som ligger andra sidan av Singapore.
Det finns några golfbanor i Johor Barus omnejd. Man kan också åka till Desaru där det finns strand om man vill kombinera med badandet.
 
Toppen