Senaste nytt

WiFi gratis för alla Eurobonus-medlemmar

fcx

Medlem
Såg just att SAS justerat prislistan för WiFi-ombord:

http://www.sas.se/allt-om-resan/ombord/saswifi/
Pris och betalning
• EuroBonus-medlemmar: gratis
• SAS Plus passagerare: gratis
• SAS Go passagerare (och ännu inte EuroBonus-medlem): 59 SEK för flygningar i Norden och 89 SEK för Europaflygningar.

Dock är väl skillnaden mest teoretisk, eftersom nästan inga plan har WiFi ombord, och om det finns funkar det sällan.
 

Alx

Medlem
Ett litet steg i rätt riktning. Då är det bara att vänta till hösten 2050 då SAS beräknas slutföra installeringen av WiFi ombord på sina flygplan. :rolleyes:
 

Tjaeng

Medlem
Känns lite meningslöst att öppna ett EB konto bara för att använda wifi…

Mjaså? Jag har öppnat flera medlemskonton just för att få gratis WiFi. Marriott Rewards, IHG, CPH Go etc. i Flera av fallen har det haft precis den effekt företagen velat se med ett sådant erbjudande.
 
A

Aurora

Guest
Det er jo en effektiv og grei måte å få folk til å skaffe seg en Eurobonus-konto på, noe som kan føre til ytterligere tilhørlighet til bolaget og dermed økt fortjeneste. Synes det er genialt :)

For min del reiser jeg ofte med WiFi onboard, og det fungerer bra fram til vi når nordligere trakter. Dette er pga dekningen til de geostasjonære satelittene, og ikke selve hardwaren på flyet. Det er selvsagt synd at det ikke rulles ut på flere fly.
 

MarcusC

Medlem
Vad är SAS tanke med WiFi...är planen några fler plan får detta, känns som inget händer ? Varför får inte de nya A320 planen som kommer till CPH WiFi ?
 

Palazzi

Medlem
Detta hade jag ingen aning om, men det är såklart positivt. De flesta här på sidan är väl EB-medlemmar, även om det inte är prioriterat FFP (?) :)
 

dino_81

Medlem
Ett litet steg i rätt riktning. Då är det bara att vänta till hösten 2050 då SAS beräknas slutföra installeringen av WiFi ombord på sina flygplan. :rolleyes:

Det är säkert just avsaknaden av WiFi på stora delar av flottan som gör att SAS erbjuder denna tjänst gratis till sina EB-medlemmar. När man har byggt ut systemet (vilket kanske sker lite tidigare än 2050... :) ) blir jag inte förvånad om man på något sätt vill ha tillbaka investeringskostnaden antingen genom extraavgift för de som nyttjar eller om det på något sätt är inbakat i priset som en förmån för exempelvis SAS Plus?
 

Hall

Medlem
Det är väl så att EB numret måste ligga inlagt vid boarding för att detta skall fungera? Purser förklarade iaf mina problem som EBG med detta då jag samlade på M&M den flygningen.
 
Toppen