Senaste nytt

Ombokad plats :( styvmoderligt behandlad av American Airlines

jumbooze

Medlem
Attans, nu har jag precis upptäckt att jag har fått sittplats jag valt bortbytt.

Jag har en tripp med SAS där ett ben är med AA. Och nu har jag precis tappat min med seatguru i handen valda plats och de har satt mig längst bak bredvid D&G dvs Dass & Galley ingen perfume direkt, med mest motorbuller i hela kabinen.

Verkar inte direkt som man håller någon status som inbokad av SAS på deras flight, snarare spöstraff.

Hur ofta händer sånt här?
För mig är det första gången jag tappar platsen jag valt.
 
Om du hade en riktigt bra plats så är det möjligt att det behövde en rad till för en annan bokningsklass/mycket status. Är detta på ett US inrikes så beror det nog på att de skall ha bättre plats för någon som betalar mer och att du har just den platsen/raden.

Liknande hände mig senast i förra veckan där jag på SAS själva blev flyttad från 4C till 30D på en MD-82a pga de behövde fler rader i Eco Extra (tack vare trevlig loungepersonal i CPH hamnade jag dock till slut på 6C!)
 

jumbooze

Medlem
Ja, det är US inrikes, det var ju ingen lysande plats men i den främre hälften och i gången. Nu finns inga andra platser att välja på, det hjälpte inte ens att jag la till min AA nummer till denna bokning.

Jag har annars märkt att man måste få med sitt nummer innan man väljer säte i US domestic om man har någon form av status. Jag bokade med Delta och missade att mata in nummret, tyckte det var dåligt med bra plats, matade in mitt Flying Blue Silver, helt plötsligt kunde jag välja nödutgångs platser med extra benutrymme & sattes automatiskt i upgradekö.
 
Last edited:
Jo USA inrikes är ju en helt annan värld. Ta UA/CO som även vid intercont.flygningar reserverar en stor del av kabinen för statuspassagerare. Det är naturligtvis ett sätt att se till att de som har status får bättre platser genomgående än de som reser utan.
 

Roger J

Medlem
Erik Bernskiöld:16217 skrev:
Liknande hände mig senast i förra veckan där jag på SAS själva blev flyttad från 4C till 30D på en MD-82a pga de behövde fler rader i Eco Extra (tack vare trevlig loungepersonal i CPH hamnade jag dock till slut på 6C!)
Inom Europa är det alltid en risk att välja de första raderna i Economy eftersom skynket kan behöva flyttas bakåt. Det gäller ju alla europeiska bolag.
Med SAS kan du enkelt själv kolla och ändra säte ända fram tills ombordstigning startar, till exempel med en av datorerna i loungen.
 
Inom Europa är det alltid en risk att välja de första raderna i Economy eftersom skynket kan behöva flyttas bakåt. Det gäller ju alla europeiska bolag.
Med SAS kan du enkelt själv kolla och ändra säte ända fram tills ombordstigning startar, till exempel med en av datorerna i loungen.
Jo visst är det så. I detta fall hade det inte gjort den minsta skillnad då jag faktiskt hade min plats (4C) kvar fram tills cirka 1h före avgång. :) Dessutom inga andra bättre platser att välja på även ifall att.
 
Toppen