Senaste nytt

Ny flyglinje Karlstad-Frankfurt?

Palazzi

Medlem
Vi borde nästan göra en varnings och rekommendations-lista över flygbolag... 1-5 stjärnor och sedan "VARNING" på de som är än sämre.

Rejält oseriöst agerande gång på gång, och i styrelsen sitter personer som "konkursat" flygbolag förr.
 

Fammel

Ny medlem
Jag är tillräckligt insatt för att avstå från att boka. Iallafall fram tills att åtminstone ett plan är i luften... ;-) Är bara less på att Karlstad är en sån vit fläck på flygkartan. Gardermoen+Rygge, Landvetter och Skavsta+Arlanda är alla 3 timmar bort med bil... Enda möjligheten att få till fler destinationer är nog att få Norwegian att köra matarflyg till deras avgångar från Stockholm eller Köpenhamn. Tyvärr är det just de rutterna som redan körs av Nextjet, så att Norwegian skulle ge sig på dem känns långsökt.
 

Palazzi

Medlem
Jag är tillräckligt insatt för att avstå från att boka. Iallafall fram tills att åtminstone ett plan är i luften... ;-) Är bara less på att Karlstad är en sån vit fläck på flygkartan. Gardermoen+Rygge, Landvetter och Skavsta+Arlanda är alla 3 timmar bort med bil... Enda möjligheten att få till fler destinationer är nog att få Norwegian att köra matarflyg till deras avgångar från Stockholm eller Köpenhamn. Tyvärr är det just de rutterna som redan körs av Nextjet, så att Norwegian skulle ge sig på dem känns långsökt.

Ja, det är en tråkig utveckling. Jag tror att Karlstads bästa chans istället är flyg med Norwegian till London Gatwick. De bygger ju ut den hubben i snabb takt, vilket borde innebära såväl Europa--linjer som interkontinentala diton. Kan också tänka mig att London är den enda destination där man med säkerhet kan ha bra frekvens även från Karlstad.

Hoppas att detta är utvecklingen för flera mindre flygplatser i norden.... Nog för att jag föredrar andra bolag före Norwegian, men tycker det vore en utmärkt kompromiss för att öka regionala flygplatser betydelse :)
 

Alf

Medlem
Skrämmande att detta bolog får hålla på överhuvudtaget. Transportstyrelsen borde dra in alla tillstånd för detta bolag som verkligen är oseriöst med sin marknadsföring. Dom har inte lyckats med ebn enda utlovad linje.
Lägg inga pengar på att köpa biljetter med detta boag.
 

erc

Medlem
Suck.

Flighterna heter JTS1275 och JTS1276.

En snabb googling på ICAO-koden JTS gjorde mig fundersam. JT, Lion Air, blir man ju inte heller klok på.

Går det att få upp seatplans för exempelvis JTS1275 den 5 september 2013 och se vad det är för maskin?
 

fly4fun

Medlem
Skrämmande att detta bolog får hålla på överhuvudtaget. Transportstyrelsen borde dra in alla tillstånd för detta bolag som verkligen är oseriöst med sin marknadsföring. Dom har inte lyckats med ebn enda utlovad linje.
Lägg inga pengar på att köpa biljetter med detta boag.

Dom är inte ett flygbolag så dom behöver inga tillstånd. Flyswedish är en resebyrå.
 
Toppen